اصفهان پذیرای مسافران استان‌های با وضعیت نارنجی و قرمز نخواهد بود

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان گفت: سفرهای نوروزی تنها با رزرو هتل‌ها و مراکزی که به تأیید بهداشت و درمان می‌رسد با ۵۰ درصد ظرفیت امکانپذیر است و این پذیرش هم تنها از استان‌هایی خواهد بود که وضعیت آنها زرد و آبی باشد یعنی استان اصفهان پذیرای مسافران استان‌های قرمز و نارنجی نخواهد بود.

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی استان که بخش عمده‌ای از شهرستان‌ها زرد و آبی هستند و به جز شهرضا که اخیراً نارنجی شده وضعیت نسبتاً مناسبی داریم لازم است مردم رعایت دستورالعمل‌ها را داشته باشند تا به سمت و سوی نارنجی شدن پیش نرویم.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی تنها با رزرو هتل‌ها و مراکزی که به تأیید بهداشت و درمان می‌رسد با رعایت دستورات بهداشتی و ۵۰ درصد یا یک سوم ظرفیت انجام می‌شود و با این دستورالعمل می‌توانیم پذیرش مسافران نوروزی را داشته باشیم.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان تصریح کرد: این پذیرش هم تنها از استان‌هایی خواهد بود که وضعیت آنها زرد و آبی باشد یعنی استان اصفهان پذیرای مسافران از استان‌های دارای وضعیت نارنجی و قرمز نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه همه این موارد را به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده‌ایم، افزود: امسال بحث اسکان نوروزی در مدارس، کمپ‌های نوروزی و خانه‌های استیجاری را به دلیل عدم قابلیت کنترل رعایت دستورالعمل‌ها و شیوع بیماری نخواهیم داشت بنابراین پذیرش مسافران تنها با رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی مورد تائید بهداشت و درمان انجام می‌شود.

غلامی تصریح کرد: این پیشنهادات قرار است روز شنبه در ستاد ملی کرونا مطرح و نهایی شود که همه این موارد هفته آینده به طور رسمی ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص شیوع کرونای انگلیسی در استان اظهار کرد: کرونای انگلیسی در استان اصفهان در شهرهای رهنان، فلاورجان و خمینی‌شهر و کاشان مشاهده شده که همه این موارد رصد شده و تمام ارتباطات افراد مبتلا اعم از فامیل و مراکزی که حضور پیدا کرده‌اند تحت بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان در خصوص آگهی‌های اجاره منزل مسکونی در فضای مجازی و برخی سایت‌ها افزود: مقرر شد این موارد در جلسه ستاد استانی مطرح شود و با کمک اصناف، تعزیرات و دستگاه‌های مرتبط با این گونه افراد برخورد قانونی شود که این برخوردها از امروز شروع شده است.

وی در خصوص برپایی نمازجمعه در استان اظهار کرد: نماز جمعه هم با توجه به دستورالعمل در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری‌ها می‌تواند اجرا شود، در فضای بسته هم حداکثر با حضور ۵۰ نفر امکان برگزار وجود دارد.

کد خبر 479032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    شهر رهنان که همون‌محله یازده شهر اصفهانه