استفاده از نیروی باد در خودروهای اشتراکی فنلاند

مدیران هلسینکی، پایتخت فنلاند طی چند ماه اخیر از نیروی باد برای به حرکت درآوردن خودروهای اشتراکی شهر بهره گرفته‌اند تا از این طریق، انتشار گازهای آلاینده در هوا را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهروندان هلسینکی می‌توانند از خودروهای جدیدی برای تردد خود در داخل شهر بهره گیرند که انرژی باد را به نیروی حرکتی تبدیل می‌کند. صدها ایستگاه برای شارژ این وسایل حمل و نقل اشتراکی در سراسر شهر احداث شده و در نتیجه کاربران می‌توانند در هر زمانی، به شارژ آن‌ها بپردازند. جالب است بدانید که کمپانی بزرگ انرژی هلن در فنلاند به همراه مدیران کمپانی دانمارکی تحرک سبز اقدام به ساخت خودروهایی الکتریکی کرده‌اند که انرژی مورد نیاز خود برای شارژ را از نیروی باد شرکت هلن تأمین می‌کند.

بدیهی است که هلسینکی پیشرو در ساخت و استفاده از خودروهای الکتریکی است که بزرگترین شبکه شارژ کشور را نیز در خود جای داده است. مقامات شهر به طور فعال ترافیک الکترونیک پایتخت را به مدت ۱۰ سال توسعه داده و رویکردهای مفیدی در این زمینه به سایر شهرهای کشور ارائه داده‌اند. ناوگان "تحرک سبز" دانمارکی شامل ۱۰۰ درصد خودروهای الکتریکی است که بر مبنای یک دقیقه یا یک ساعت عمل می‌کنند. پیدایش این کمپانی در واکنش به نیازهای روزافزون شهرها به خودروهای اشتراکی پایدار بر می‌گردد. مدیران این شرکت، با هدف کاهش گازهای آلاینده و اثرات جزایر گرمایی در سراسر شهرهای دانمارک، خودروهایی الکتریکی ایجاد کردند که با قیمت بسیار پایین به طور امانت برای امور روزمره در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

اولین خودروهای بادی هلسینکی برای اولین بار در ماه پایانی سال ۲۰۲۰، تردد خود را در خیابان‌های شهر آغاز کردند. بدیهی است که هم اینک بیش از ۲۰۰ ایستگاه شارژ از کمپانی هلن در پایتخت فنلاند وجود دارد که به منظور شارژ خودروهای اشتراکی جدید، نیروی باد را به الکتریسیته تبدیل می‌کند.

استفاده از نیروی باد در خودروهای اشتراکی فنلاند

کد خبر 479029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.