طراحی شهرهای پایدار و دوستدار مردم در دانمارک

برنامه‌ریزان آرهوس از سبزسازی هر چه بیشتر شهر خبر داده و ادعا کرده‌اند به زودی شهری پایدار و دوستدار شهروندان ایجاد خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشاور فناوری و محیط زیست آرهوس در یک کنفرانس مطبوعاتی با ارائه یک طرح جامع، از اهداف خود برای پایدارسازی شهر خبر داده است. این طرح بلندپروازانه احداث منطقه مسکونی جدیدی را در بر می‌گیرد که در آن، فضاهای عمومی به گونه‌ای ساخته خواهد شد تا مردم در کنار اعضای خانواده خود به راحتی و با امنیت کامل در فضاهای سبز گسترده اوقات فراغتشان را طی کنند. علاوه بر این، تمام خیابان‌های سراسر منطقه را نیز پوشش‌های گیاهی فرا خواهد گرفت و امکان تنفس هوای پاک را در محیطی زیبا برای ساکنان تأمین خواهد کرد.

طراحی شهرهای پایدار و دوستدار مردم در دانمارک

مدیران کلانشهر آرهوس در نظر دارند با الهام از مرکز تاریخی شهر و محیط اطراف آن، ریشه‌های هویت شهری را در منطقه مسکونی جدید زنده نگه دارند. بنابراین، میدان‌های کوچک و در عین حال زیبا، سراسر فضاهای عمومی منطقه را در بر خواهد گرفت و نشاط را برای فضای بین ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی به ارمغان خواهد آورد. تمرکز برنامه‌ریزان شهری در ایجاد منطقه جدید بر احداث خانه‌های مسکونی خواهد بود تا از این طریق، شهری دوستدار مردم ایجاد کنند که در آن ساکنان با ایمنی کامل می‌توانند به گذراندن اوقات فراغت خود با فرزندانشان بپردازند.

البته این به این معنا نیست که مراکز تجاری و اداری هیچ جایگاهی در این منطقه نخواهند داشت، بلکه امکانات عمومی و سازه‌هایی برای ادارات و مراکز فرهنگی در آن ایجاد می‌شود تا از لزوم تردد شهروندان به خارج از منطقه برای رفع نیازهای خود جلوگیری شود. در واقع، مدیران آرهوس در نظر دارند در منطقه جدید، تمام امکانات رفاهی و ضروری نظیر مدارس، مراکز تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و غیره را احداث کنند و مردم و فرزندانشان را در مرکز منطقه کوچک نگه دارند.

طراحی شهرهای پایدار و دوستدار مردم در دانمارک

کد خبر 479027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.