سومین تور مجازی گردشگری شهرداری اراک برگزار می‌شود

گردشگری مجازی شامل حضور مجازی و غیر فیزیکی گردشگر در مکان‌های توریستی است، حضوری که با بهره‌مندی از قدرت رسانه‌های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات میسر می‌شود.

مدیر کل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون دو دوره تور مجازی در سایت شهرداری اراک راه اندازی شده است؛ برگزاری سومین تور مجازی نیز در حال برنامه‌ریزی است.

وهاب حمزه لو ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و این که امکان گشت و گذار مردم شهر اراک و استان مرکزی و همچنین مردم کشور وجود ندارد ما در شهرداری اراک برای اولین بار در کشور اقدام به اجرای تورهای مجازی برای بازدید از شهرهای مختلف کردیم.

وی افزود: تورهای مجازی شامل عکس‌های ۳۶۰ درجه از اماکن دیدنی شهر اراک است، اولین دوره از تورهای مجازی شامل بازدید از پارک وحش و باغ لاله‌ اراک بود و سپس اجرای تور مجازی بازدید از اماکن دیدنی خیابان شهید بهشتی یکی از خیابان‌های قدیمی شهر در دستور کار قرار گرفت، در حال حاضر نیز برگزاری تور مجازی بازدید از بازار بزرگ اراک را برای روزهای نوروز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: ویژگی‌هایی که این تورهای مجازی دارند این است که امکان بازدید از اماکن تاریخی به صورت غیر حضوری و از طریق گوشی‌های همراه و همچنین سایت‌های مختلف فراهم می‌شود. لینک همه این موارد پس از بارگذاری در سایت شهرداری از طریق فضای مجازی، برای گروه‌های هدف ارسال می‌شود و مردم به صورت رایگان امکان بازدید از طریق این تورها را خواهند داشت.

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک اظهار کرد: در این خصوص استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی شهر بسیار قابل اهمیت بوده است که در این راستا از ظرفیت هنرمندان و عکاسان بومی استفاده شده که این کار با هزینه‌ بسیار کمتری انجام می‌شود.

وی افزود: شهروندان و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت شهرداری با آدرس arak.ir یا کانال تلگرامی شهرداری با آدرس shahrdari_arak@ از این تورهای مجازی استفاده کرده و به صورت مجازی از جاذبه‌های گردشگری شهر دیدن کنند، در این طرح همه جذابیت‌های گردشگری شهر را مد نظر قرار داده‌ایم.

کد خبر 479014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.