امکان مشاهده محدوده محلات شهری بیرجند در سامانه ESUP

معاون شهرسازی و معماری شهردار بیرجند گفت: امکان نمایش محدوده هر محله از شهر با درج عناوین عرفی و شماره محلات در سامانه یکپارچه شهرسازی(سرا-8) به آدرس Esup.birgand.ir فراهم شد.

به گزارش ایمنا، حمید فخیم‌زاده اظهار کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ طرح محله بندی شهر بیرجند در وزارت کشور، لایه "محلات "منطبق بر اطلس تقسیمات فضایی و کالبدی شهر با امکان نمایش محدوده هر محله و درج عناوین عرفی و شماره محلات در سامانه شهرسازی (سرا -۸) تولید و بارگذاری شده و ضمن ایجاد دسترسی برای کلیه کاربران داخلی شهرداری، جهت مشاهده و استفاده عمومی شهروندان نیز در سامانهESUP بارگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، شهر بیرجند به دو منطقه و ۴ ناحیه شهری و ۵۶ محله تقسیم شد که در این تقسیم بندی جدید معصومیه پایین با وسعت ۶۵ هکتار از محدوده منطقه ۲ به منطقه ۱ الحاق شده است و خیابان آیت الله طالقانی و ارتش و امتداد آنها به سمت خروجی‌های شهر به عنوان مرز مناطق و حریم مناطق تعیین شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند ادامه داد: در این طرح سعی شده نام‌های قدیمی برای تمامی محلات شهر به نحوی که برای عموم شهروندان قابل شناسایی باشد؛ انتخاب شود و جمعیت و مساحت هر محله و همچنین سرانه کاربری‌های مختلف بر اساس وضع موجود محاسبه شود.

فخیم‌زاده با اشاره به اینکه تهیه اطلس تقسیمات فضایی شهر بیرجند که بر اساس دستور العمل ابلاغی از وزارت کشور از سال ۹۶ با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی متخصصین این شهرداری آغاز شده است، گفت: بر اساس گزارش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تا کنون تعداد معدودی از شهرداری‌های کشور موفق به تهیه و اخذ تاییدیه از وزارت کشور در این خصوص شده‌اند.
به گفته وی این طرح بعد از تأیید سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال جاری، توسط وزیر کشور برای اجرا ابلاغ شده است و از سال آینده محدوده خدماتی جدید مناطق دوگانه و حریم تحت نظارت هر منطقه رسماً تفکیک و ابلاغ خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند با اشاره به مزایای این طرح اظهار کرد: این طرح علاوه بر جایگاه و نقش سازنده‌ای که در مدیریت یکپارچه شهری و برنامه ریزی مدیران دارد، می‌تواند به فراهم شدن زمینه جهت توزیع متوازن خدمات شهری، تأمین مطلوب نیازهای اساسی هر محله، اداره بهتر امور محلی و فراهم شدن زمینه مساعد برای مشارکت هر چه بهتر شهروندان و در نتیجه بهبود شرایط محیطی محله، هویت بخشی و تداوم حیات اجتماعی و کالبدی محلات و در نهایت به توسعه پایدار محلات نیز کمک کند.

فخیم‌زاده تاکید کرد: اطلس تقسیمات فضایی شهر بیرجند در قالب کتابی منتشر و علاوه بر شهرداری‌های سایر شهرهای استان و برخی از شهرهای مراکز استان‌ها برای اغلب دستگاه‌های خدمات رسانی مرکز استان نیز ارسال شده است تا بر اساس آن سایردستگاه‌های اجرایی نیز بتوانند با رصد کمبودها در محلات و نواحی مختلف شهر نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان اقدام کنند.

کد خبر 479009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.