نقش مدیریت پارکینگ‌ها در بهبود اقتصادی پساکرونا

مدیریت شهرها در بسیاری از موارد مانند مدیریت زندگی خانوادگی است؛ همانطور که خرج و مخارج زندگی بر اساس میزان درآمد است، اجرای پروژه‌های شهری نیز باید بر مبنای بودجه شهری تنظیم شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چنانچه درآمد یک فرد به هر دلیلی به نصف برسد، آنگاه استانداردهای زندگی خود را تغییر خواهد داد و رویکرد جدیدی برای مدیریت هزینه در پیش می‌گیرد. این واقعیت در مورد مدیریت شهرها نیز صدق می‌کند، به این صورت که با کاهش بودجه شهری، مدیران استراتژی‌های متفاوتی برای طراحی شهری در نظر می‌گیرند. شیوع بیماری کووید -۱۹ شهرها و مردم را از جنبه‌های زیادی تحت تأثیر قرار داده و اقتصاد آن‌ها را با رکود شدیدی رو به رو کرده است. گزارشات حاکی است که میانگین درآمد در بیش از ۹۰۰ شهر سراسر ایالات متحده، طی شیوع بیماری کووید -۱۹ حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.

نقش مدیریت پارکینگ‌ها در بهبود اقتصادی پساکرونا

مقامات در بسیاری از شهرهای جهان، مدیریت پارکینگ را رویکردی بسیار مؤثر در افزایش درآمد شهری و همچنین دستیابی به دیگر اهداف عمومی نظیر توسعه دسترسی به حمل و نقل و حتی مسکن مقرون به صرفه در نظر گرفته‌اند. در واقع، برنامه‌ریزان می‌توانند از درآمدی که به واسطه مدیریت صحیح پارکینگ‌ها حاصل می‌شود، برای پیاده‌سازی پروژه‌های شهری بهره بگیرند.

چنانچه مدیران شهری به ازای فضایی که هر خودرو در شهر اشغال می‌کند، خواهان پرداخت هزینه‌ای از سوی مالک باشند، آنگاه درآمد حاصل را می‌توانند برای اجرای پروژه‌های شهری به کار گیرند. به عنوان مثال، در کلانشهر شیکاگوی آمریکا پارکینگ‌های شهری در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳۹ میلیون دلار درآمد برای شهر به ارمغان آورد که این مقدار بودجه در مقایسه با سال ۲۰۰۸، حدود ۱۰۰ میلیون دلار افزایش یافته بود.

نقش مدیریت پارکینگ‌ها در بهبود اقتصادی پساکرونا

قیمت‌گذاری متغیر، رویکرد دیگری است که مقامات در بسیاری از شهرهای جهان، تا قبل از شیوع بیماری کووید -۱۹ اتخاذ می‌کردند و با پیامدهای مثبت زیادی مواجه می‌شدند. در این روش، درآمد بیشتر از طریق ایجاد تناسب بین تقاضا و هزینه پارکینگ حاصل می‌شود اما کارکنان پارکینگ‌های عمومی اغلب هزینه پارک را بر اساس موقعیت اختصاص داده شده و زمان پارک محاسبه می‌کنند. این استراتژی با نوع سنتی آن که مبنا را بر زمان پارک و نه موقعیت مکانی اختصاص داده شده برای پارک خودرو قرار می‌دهد بسیار متفاوت است.

نقش مدیریت پارکینگ‌ها در بهبود اقتصادی پساکرونا

شهر سیاتل، واقع در ایالت واشنگتن آمریکا، از نمونه‌های بسیار موفق در اتخاذ رویکرد قیمت‌گذاری متغیر در مدیریت پارکینگ‌های شهری به شمار می‌رود. این شهر در سال ۲۰۰۸، رکود اقتصادی بزرگی را تجربه کرد اما مدیران آن از طریق متغیرسازی هزینه پارک خودروها در خیابان‌ها توانستند کمک زیادی به بهبود شرایط بکنند. در نتیجه این اقدام، درآمد شهری طی تنها یک سال، یعنی در ۲۰۰۹ با ۶ میلیون دلار افزایش مواجه بود و در سال‌های بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تا حدود ۳۷ میلیون دلار افزایش یافت. مدیران سیاتل از این افزایش بودجه برای بهبود زیرساخت‌ها و خدمات عمومی ضروری بهره گرفتند و موفقیت‌های زیادی در این زمینه کسب کردند.

نقش مدیریت پارکینگ‌ها در بهبود اقتصادی پساکرونا

برنامه‌ریزان می‌توانند از بودجه‌ای که از پارکینگ‌های شهری عاید می‌شود برای خانه‌سازی مقرون به صرفه بهره گیرند. طی دوران قرنطینه کرونا، بسیاری از مردم کار خود را از دست داده‌اند یا درآمد آن‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این افراد طی این دوران و حتی پساکرونا، از توانایی مالی کافی برای خرید یا اجاره منزل برخوردار نیستند و با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند. بدیهی است که مقامات شهری می‌توانند با مدیریت صحیح پارکینگ‌ها، درآمد حاصل از آن را برای خانه‌سازی مقرون به صرفه هزینه کنند و در اختیار افرادی قرار دهند که بیشترین لطمه را از گسترش ویروس کرونا متحمل شده‌اند. برنامه‌ریزان پیتسبورگ، کلانشهری در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، در سال ۲۰۱۸ توانستند با مدیریت درست پارکینگ‌های شهری، درآمدی باورنکردنی طی تنها یک سال کسب و آن را برای ساخت خانه‌های مقرون به صرفه هزینه کنند.

نقش مدیریت پارکینگ‌ها در بهبود اقتصادی پساکرونا

کد خبر 479005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.