ملت عراق با مقاومت خود نیروهای آمریکایی را از کشورشان خارج کنند

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ملت عراق با مقاومت خود می‌توانند نیروهای آمریکایی را از کشور خود خارج کنند.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در عراق اظهار کرد: بر اساس اخبار منابع میدانی و وزارت دفاع عراق، ۱۰ موشک کاتیوشا به بخش نظامی پایگاه عین الاسد برخورد کرده است. این پایگاه یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه بوده و در استان الانبار قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس آمار منابع محلی، در پی حمله به بخش نظامی این پایگاه، ۲ نفر کشته و ۴ نفر مجروح شدند که پس از انتقال هوایی به پایگاه آمریکا در کویت، به فرانکفورت منتقل شدند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که حضور آمریکا برای حفظ امنیت در عراق، یک دروغ آشکار است؛ زیرا ایالات متحده حتی نتوانسته است امنیت پایگاه نظامی خود را تأمین کند.

صدرالحسینی یادآور شد: آمریکا به منطقه نیامده که پس از مدتی بخواهد آن را ترک کند. بر اساس آمار، ترامپ برای حضور در منطقه ۸ هزار میلیارد دلار هزینه کرده است تا بتواند جمهوری اسلامی را از نزدیک‌ترین نقاط کنترل کرده و بر بازار نفت منطقه نظارت داشته باشد و قیمت آن را مشخص کند.

وی تصریح کرد: پس از مصوبه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، آمریکا حتی یک گام در راستای اجرای این مصوبه برنداشته است. ملت عراق با مقاومت خود می‌توانند نیروهای آمریکایی را از کشور خود خارج کنند.

کد خبر 479001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.