۸۵ درصد اتوبوس‌های شهرکرد فرسوده است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: ۸۵ درصد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز چهارمحال و بختیاری فرسوده است و میانگین عمر اتوبوس‌های فعال در ناوگان حمل و نقل مرکز چهارمحال و بختیاری بالای ۱۱ سال است.

به گزارش ایمنا، مهرداد میرزاییان اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر به علت نوسانات اقتصادی، اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و کمبود اعتبارات، خرید اتوبوس جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد امکان‌پذیر نبوده است.

وی میانگین فعالیت هر دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد را روزانه حداقل ۱۲ ساعت عنوان کر: و افزود: با توجه به عمر بالای اتوبوس‌های این ناوگان، هزینه نگهداری این اتوبوس‌ها بسیار بالا است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد یادآور شد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۲۸۰ دستگاه انواع خودرو به شهروندان مرکز چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۱۲۴ دستگاه اتوبوس و یک‌هزار و ۱۵۶ دستگاه تاکسی است‌.

میرزاییان تاکید کرد: از مجموع یک‌هزار و ۱۵۶ دستگاه تاکسی فعال در شهرکرد ۹۳۲ دستگاه زردرنگ و به‌صورت گردشی و خطی و ۲۲۴ دستگاه سبزرنگ و از طریق خط بی‌سیم فعالیت می‌کند و ۷۰ درصد این تاکسی‌ها راننده کمکی دارند.

وی گفت: از مجموع ۱۲۴ دستگاه اتوبوس فعال در این شهر ۵۳ دستگاه مختص بخش خصوصی و ۷۱ دستگاه مربوط به این سازمان است و ناوگان اتوبوسرانی شهرکرد به ۲۶ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند که این تعداد قبل از دوران شیوع ویروس کرونا بیشتر بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 478991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    1 1
    بهتره بگید صد در صد