۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
بیمه محصولات کشاورزی چقدر است؟

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی که روز گذشته در صحن علنی مجلس مبنی بر پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعیین شد، سهم حمایتی دولت را به ۳۵ درصد ارتقا می‌دهد.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۰ حمایت‌های ویژه‌ای در عرصه کشاورزی و آبرسانی و منابع طبیعی لحاظ شده است.

وی افزود: متأسفانه در طی سال‌های گذشته دولت در مبحث بیمه محصولات کشاورزان، حمایت‌های ناچیزی داشته است؛ در صورتی که در کشورهای خارجی سهم حمایت دولت‌ها از صندوق بیمه کشاورزی ۷۵ درصد است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم اینکه در برنامه ششم توسعه، سهم حمایت دولت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۶۰ درصد در نظر گرفته شده است، اما متأسفانه دولت تنها حمایت ۲۵ درصدی از این صندوق دارد؛ بر همین اساس اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی که روز گذشته در صحن علنی مجلس مبنی بر پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی تعیین شد، سهم حمایتی دولت را به ۳۵ درصد ارتقا می‌دهد.

نقدعلی گفت: متأسفانه چندی پیش در اثر سرما بسیاری از محصولات کشاورزان در سراسر کشور از بین رفت و آنها با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد. تصمیم روز گذشته مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از صندوق بیمه محصولات کشاورزی، می‌تواند تا حد کمی مشکلات کشاورزان را کم کند.

کد خبر 478963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.