به گزارش ایمنا، محسن حاجی میرزایی امروز (چهارشنبه) در ارتباط تصویری با همایش ملی آموزش در دوران همهگیری کرونا در شیراز، با بیان اینکه برنامههای آموزشی باید همسو و هماهنگ با اولویتها و دغدغههای دیگر جامعهای که در آن زندگی میکنیم باشد، اظهار کرد: باید مراقبتها را بیشتر کنیم و حال و هوا و آمادگی روانی معلم، مدیر و دانشآموز را در نظر بگیریم تا به برقراری انگیزههایشان کمک کنیم؛ ایجاد انگیزه، مهارت فوق العادهای میخواهد که ما باید به حرف دانشآموز، معلم و خانواده گوش دهیم و مشکلات و ایدههایشان را بشنویم و رسانههای اجتماعی را در این امر در نظر بگیریم.
به گفته وی، این زیست بوم جدید سرشار از راههایی برای یادگیری عمیق مفاهیم است و این روزها میگذرد و باید تجربیات این روزها مستند شود و مطالب فرا گرفته شود و روشهای خلاق را جایگزین روشهای معمول کنیم و بار اضافی بر دوش کسی نگذاریم، به طوری که ارتباط مدرسه و خانواده همدلانه باشد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما برنامه شاد را تولید کردیم و بستههای آموزشی نیز در اختیار دانشآموزان قرار دادیم، اما اینطور نیست که اینها جای معلم را بگیرد، بلکه ابزارهایی هستند برای اینکه معلم بتواند مسئولیتش را بهتر انجام دهد؛ باید راه را برای تبادل تجربه هموار کنیم که این امر بسیار مهم است، زیرا اکنون هر معلم و دانشآموز کانون تجربه است که قابل مطالعه است.
نظر شما