آیا پرورش طیور با هزینه‌ی کم، میتواند سوددهی داشته باشد؟

پرورش و نگهداری از طیور در صورتی که با اصول و استانداردهای موجود انجام گیرد، حتی در فاز کوچک نیز می‌تواند سبب سوددهی مناسبی برای پرورش دهنده شود.

در این بین استفاده از ابزارهای مختلف همچون دستگاه‌های جوجه کشی، تجهیزات مرغداری همچون فن‌های مرغداری، سیستم‌های آبخوری، پرکن ها و … شرایط مساعدتری را برای جوجه کشی ایجاد می‌کند.

شروع پرورش طیور:

روش‌های مختلفی در پرورش طیور وجود دارد که با توجه به شرایط پرورش دهنده از نظر مالی و همین طور ابزارهای در دسترس متفاوت می‌باشد. از مهمترین این موارد می‌توان به امکان استفاده از جوجه‌های یک روزه یا خرید تخم‌های نطفه دار اشاره کرد. مشخصاً در صورت خرید تخم نطفه دار نیاز به استفاده از دستگاه جوجه کشی برای جوجه کشی مناسب از تخم‌ها وجود دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توان تخم نطفه دار خریداری شده در حجم‌های بالا هم تبدیل به جوجه کرد. امکان استفاده از دستگاه‌های جوجه کشی ارزان قیمت نیز وجود دارد که در این صورت می‌توان به با هزینه‌ای اندک‌تر نیز به نتیجه‌ی مطلوب رسید. از سویی دیگر با توجه به امکان تهیه لوازم جوجه کشی ارزان، استفاده از این دستگاه در سال‌های پس از خرید نیز امکان پذیر بوده و هزینه‌ی تمام شده ی کمی را در بر خواهد داشت.

راه دیگر تهیه‌ی جوجه یک روزه می‌باشد. در تهیه‌ی جوجه یک روزه ریسک جوجه نشدن تخم‌ها توسط دستگاه جوجه کشی وجود ندارد ولی قیمت جوجه‌ها می‌تواند تا ۱۰ برابر تخم نطفه دار نیز برسد که بخصوص در مواردی که پرورش در فاز وسیع‌تری رخ می‌دهد هزینه جوجه‌های ۱ روزه بسیار بالا رفته و صرفه اقتصادی نخواهد داشت. خرید و استفاده از دستگاه جوجه کشی ممکن است در کوتاه مدت هزینه‌ی بالایی را داشته باشد ولی سود نهایی در میان مدت و بلند مدت برای شما بسیار مناسب خواهد بود. از سویی دیگر نظارت بر تولید جوجه‌های یک روزه در محیط مرغداری می‌تواند امکان انتقال بیماری بین طیور را نیز کاهش داده و در نتیجه مشکلات ناشی از درگیری طیور با بیماری را به صفر برساند.

از دیگر موارد مهم تجهیز سالن پرورش به تجهیزات مرغداری مخصوصی می‌باشد تا امکان فراهم کردن شرایط مناسب پرورش طیور مهیا شود. از جمله‌ی این دستگاه‌ها می‌توان به انواع فن مرغداری، انواع تجهیزات آبخوری و دانخوری، سیستم‌های مختلف ضدعفونی و … اشاره کرد که تأثیر بسزایی در کیفیت پرورش و راندمان سالن پرورش خواهد داشت.

سیستم تهویه مرغداری:

سیستم تهویه در مرغداری‌ها و به طور کلی در سالن‌های پرورش طیور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه طیور نسبت به کمبود هوای تازه به شدت حساس بوده و علائم شدیدی را در صورت بروز این مشکل از خود نشان می‌دهند. از این رو وجود یک سیستم مکانیزه ی تهویه بخصوص با استفاده از ابزارهایی همچون فن‌های مرغداری، هواکش‌های مخصوص، پنجره‌ها و دریچه‌ها و … برای سالن مرغداری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

نحوه‌ی چینش و قرار دادن این قطعات باید به گونه‌ای باشد که هوای تازه به صورت مستمر از یک سمت وارد شده و هوای مصرفی از سمت دیگر خارج شود. بخصوص در فصول گرم سال ممکن است نیاز به استفاده از دیواره‌های پد سلولزی به منظور بهبود دمای محیط نیز لازم باشد که در این صورت در زمان احداث سالن پرورش باید شرایط و محل قرارگیری این دیواره‌ها نیز مشخص شود.

در خرید تجهیزات مربوط به این بخش حداکثر وسواس باید خرج شود چرا که تهویه یکی از اصولی‌ترین نیازها برای پرورش صحیح طیور می‌باشد و عدم توجه به آن می‌تواند خسارات بسیاری را به پرورش دهنده وارد کند.

آیا پرورش طیور با هزینه‌ی کم، میتواند سوددهی داشته باشد؟

ارائه‌ی محصول به بازار:

از دیگر مواردی که توجه به آن از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد، مراحل عرضه‌ی محصول به بازار می‌باشد. اگر دارای مجوز پرورش باشید، پرورش را در فاز بزرگ‌تری دنبال می‌کنید و در نتیجه باید با یک مرکز کشتار قرارداد بسته یا خود یک مرکز مخصوص کشتار طیور راه اندازی کنید. بدین ترتیب در چنین شرایطی ارائه‌ی محصول به بازار آسان می‌باشد. اما در صورتی که تعداد طیور پرورشی شما اندک باشد و یا نیاز به ارائه‌ی تعداد اندکی از طیور به بازار باشید، باید از دستگاه‌هایی به نام دستگاه‌های پرکن چیکن هچ استفاده کنید. این دستگاه‌ها امکان پرکنی طیور مختلف را به صورت اتوماتیک و در مدت زمانی کم مهیا می‌کنند.

دستگاه‌های پرکنی طیور با داشتن انگشتی‌هایی مخصوص امکان پرکنی سریع و بدون آسیب به لاشه را فراهم می‌کنند و بدین ترتیب می‌توان بدون نیاز به قرار داد با کشتارگاه‌های بزرگ که گاهاً نیازمند هزینه کرد بالایی نیز می‌باشند، با استفاده از این دستگاه‌ها عمل پرکنی را با سرعت بالا انجام داده و محصول آماده شده به بازار ارائه شود.

از دیگر موارد قابل اشاره می‌توان به سرعت بالای پرکنی در این دستگاه‌ها اشاره کرد که می‌تواند طیور را در کمتر از چند دقیقه به راحتی و بدون ایجاد آسیب در لاشه پرکنی کند.

سوددهی با هزینه‌ی کم:

امکان سوددهی بالا در پرورش طیور حتی با هزینه‌ی کم هم امکان پذیر می‌باشد. اگر موارد گفته شده در این مقاله از جمله خرید دستگاه جوجه کشی به جای استفاده از جوجه ۱ روزه، استفاده از سیستم‌های تهویه مناسب و همینطور استفاده از دستگاه‌های پرکن به جای کشتارگاه‌ها و … را به صورت صحیحی بررسی کرده و با میزان هزینه‌های موجود تجمیع کنید، به درصد مناسب سوددهی در صورت استفاده‌ی صحیح از تجهیزات و… پی خواهید برد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبسایت https://chicken-hatch.comو مشاهده‌ی دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف ، اشنایی مناسبی با این دستگاه‌ها کسب کرده و سپس اقدام به خرید دستگاه مناسب کنید.

کد خبر 478913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.