زیباسازی و بازسازی کوچه‌های تاریخی ایرلند

لیمریک، شهری کوچک و بسیار زیبا در ایرلند، از کمک‌های مالی صندوق اتحادیه اروپا برای نوسازی کوچه‌های قدیمی بهره‌مند شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیمریک از بودجه اختصاص داده شده از سوی صندوق اتحادیه اروپا برای زیباسازی هر چه بیشتر کوچه‌های قدیمی خبر داده و شهروندان را به مشارکت دعوت کرده‌اند. در واقع، شهردار قصد دارد از طریق برگزاری کارگاه‌هایی، نحوه تغییر فضاهای عمومی را به ساکنان شهر آموزش دهد و سپس از شرکت‌ کنندگان بخواهد در بازطراحی فضاهای عمومی محل سکونت خود، کارکنان شهرداری و طراحان را یاری کنند. جالب است بدانید که خیابان‌ها و کوچه‌های بر جا مانده از دوران پادشاهی جورج پنجم در اولویت طرح جدید مدیران شهر بوده و قرار است بدون ایجاد تغییر ساختار آن‌ها، تنها فرآیند نوسازی در این مناطق پیاده می‌شود.

زیباسازی و بازسازی کوچه‌های تاریخی ایرلند

طی چند سال گذشته، بسیاری از کوچه‌های شهر لیمریک به مکان‌هایی برای پارک خودروها و دفنگاه‌هایی برای انباشتن مواد زائد تبدیل شده بود و همین امر نارضایتی ساکنان را در پی داشت. در نتیجه، مقامات شهر تصمیم گرفتند تغییرات چشمگیری در این فضاها به وجود آورند و زیست‌پذیری کوچه‌ها را برای شهروندان افزایش دهند. کمک مالی صندوق اتحادیه اروپا نیز بازطراحی کوچه‌ها را تشدید بخشید و برنامه‌ریزان لیمریک را به تصمیم‌گیری دوباره در این زمینه سوق داد. در نهایت، مقامات محلی به این نتیجه رسیدند که بستن کوچه‌ها روی تردد وسایل حمل و نقل عمومی و تبدیل آن‌ها به مکان‌هایی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، ورزشی و زمین‌های بازی برای کودکان می‌تواند رضایتمندی شهروندان را افزایش دهد.

علاوه بر این، استفاده از ایده‌های شهروندان در طراحی دوباره کوچه‌ها می‌تواند شهرهایی دوستدار مردم به وجود آورد و ساکنان را به پیوند بیشتر با محیط زندگی خود و تلاش برای حفظ آن از بحران‌هایی نظیر تغییرات آب و هوایی سوق دهد.

مقامات رسمی لیمریک مرحله اول کارگاه‌های آموزشی را در دسامبر سال ۲۰۲۰ برگزار کردند و به جمع‌آوری ایده‌های شهروندان پرداختند. مقامات رسمی شهر به زودی پس از تأیید بهترین ایده‌ها، زمینه‌های اولیه برای پیاده‌سازی آن‌ها را فراهم می‌آورند.

زیباسازی و بازسازی کوچه‌های تاریخی ایرلند

کد خبر 478909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.