چرا سفر با تور استانبول به صرفه تر از سفر بدون تور است؟

سفر کردن به‌عنوان یکی از تفریحات رایج در میان ملل مختلف همواره از جایگاه خاصی برخوردار است.

‌مردم ایران نیز بنا به موقعیت‌های مختلف فصلی یا مناسبتی مانند اعیاد یا تعطیلات مناسب نشان داده‌اند که سفر در برنامه زندگی آنان نقش ویژه‌ای دارد؛ اما سوال اساسی از اینجا آغاز می‌شود که ما چقدر با مقصدی که می‌خواهیم به آن سفر کنیم آشنایی داریم. سفر به استانبول در سال‌های اخیر یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های سفر برای ایرانیان است. شهر استانبول با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان و مراکز خرید یکی از مقاصد ایرانیان در تعطیلات نوروز و کریسمس شناخته می‌شود. ازاین‌رو آژانس‌های مسافرتی تورهای زیادی را برای استانبول در نظر می‌گیرند؛ چند تور معروف در این ایام عبارت است از تور استانبول نوروز ۱۴۰۰ و تور استانبول لحظه آخری که طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بهترین زمان برای سفر به استانبول

استانبول آب‌وهوای مدیترانه‌ای، نیمه گرمسیر و مرطوب دارد که تقریباً در همه فصل‌های سال برای مسافرت مناسب است. بهترین زمان برای سفر به این شهر بهار و پاییز محسوب می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به سفر در آب‌وهوای مرطوب و خنک هستید، پاییز بهترین زمان برای سفر شما به استانبول است. در این فصل شهر استانبول آب‌وهوایی مرطوب و خنک دارد و در این بازه زمانی شاهد بارش باران‌های فصلی هستیم. همچنین گردشگران تور استانبول باید بدانند میانگین دمای هوای استانبول در فصل پاییز حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد است. تور استانبول نوروز ۱۴۰۰ یکی از بهترین زمان‌های سفر به این شهر به‌شمار می‌رود.

چرا سفر با تور استانبول به صرفه تر از سفر بدون تور است؟

جاذبه‌های دیدنی استانبول

یکی از ویژگی‌های مقصد سفر، داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است. استانبول به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان علاوه‌بر مناطقی با معماری مدرن و امروزی مکان‌های تاریخی بسیاری نیز دارد که با دیدن آن‌ها مجذوب زیبایی معماری عصر قدیم می‌شوید. از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مسجد ایاصوفیه، قصر توپکاپی، مسجد آبی، آب انبار باسیلیکا، برج گالاتا، کلیسای چورا، کاخ دلمه باغچه، مسجد سلیمانیه، خیابان استقلال، میدان تقسیم و… اشاره کرد. ممکن است در تور لحظه آخری استانبول بازدید از جاذبه‌های گردشگری وجود نداشته باشد. اگر قصد سفر با این تور را دارید، حتماً خودتان از این مکان‌ها دیدن فرمائید.

مراکز خرید استانبول

استانبول بهشت کسانی است که عاشق خرید هستند. مراکز خرید بزرگ و لوکس همراه برندهای معروف، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در استانبول است. اما باید بدانید خرید در استانبول بعضی از زمان‌های سال به صرفه‌تر خواهد بود. بهترین زمان خرید در استانبول هنگام برگزاری فستیوال‌های خرید در این شهر است. البته عده‌ای بر این باوراند تنها کافیست بدانید که به کدام مراکز خرید مراجعه کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید بسیاری از گردشگران ایرانی فقط با هدف خرید با تور استانبول سفر می‌کنند. از مطرح‌ترین مراکز خرید این شهر می‌توان به فروم، جواهر، اولیویوم، استانبول مال، ایستینیه پارک، پالادیوم استانبول و غیره اشاره کرد. همچنین بازدید از گراند بازار استانبول که یکی از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان است، می‌تواند تجربه جدیدی در خرید باشد.

سفر با تور یا بدون تور؟

چرا سفر با تور استانبول به صرفه تر از سفر بدون تور است؟

وقتی می‌خواهید به مکانی سفر کنید، سوالاتی همیشه مد نظر شما است؛ سوالاتی نظیر آب و هوای مقصد، جاذبه‌های گردشگری، بهترین هتل‌ها، مراکز خرید، قیمت تور و… که می‌توانید با سرچی ساده در اینترنت به این نوع سوالات پاسخ دهید. ولی وقتی سفر بدون تور را انتخاب می‌کنید، شما بعضی از هزینه‌ها را نمی‌بینید. هزینه‌هایی مثل هزینه رفتن به جاذبه‌های گردشگری، رانندگی در مقصد، خستگی درطول سفر، دنبال پارکینگ گشتن، پختن غذا و...

این هزینه‌ها شاید ساده و بی‌اهمیت باشد و زیاد به آن‌ها توجه نشود؛ ولی در طول سفر می‌تواند سفر را به کام شما تلخ کند. ازاین‌رو یکی از انتخاب‌های ممکن برای سفر تورهای موجود است. آژانس‌های مسافرتی با برگزاری چند تور مختلف همیشه شما را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی می‌کنند.

تور استانبول لحظه آخری

خرید تور لحظه آخری یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر است. این تورهای برای کسانی که تنها سفر می‌کنند، بسیار مناسب و جذاب است؛ ولی قبل از خرید این تور حتماً امکانات تور را بررسی کنید. دلیل ارزان بودن تور لحظه آخری فقط تکمیل ظرفیت این تور است. شما می‌توانید با وارد کردن مبدا و مقصد و تاریخ سفر خود و جستجو در علی بابا لیست تورهای موجود را ببینید.

شهر استانبول را می‌توان به‌عنوان توریستی‌ترین شهر موجود در کشور ترکیه دانست. این شهر به سبب قرارگیری میان دو قاره آسیا و اروپا از شهرت بسیاری برخوردار بوده و پر از جاذبه‌های گردشگری، مراکز خرید متنوع، جاذبه‌های تفریحی و همینطور اماکن تاریخی است. استانبول سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. جالب است بدانید که این شهر از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری درمیان ایرانیان به‌شمار می‌آید. به همین خاطر از تور استانبول نوروز ۱۴۰۰ بسیار استقبال شده است.

کد خبر 478906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.