سوالات متداول در مورد تور کیش

کیش از مقاصد پر طرفدار و محبوب بین ایرانی هاست که در تمام طول سال، میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

طبیعتاً در بین اکثر شهرهای ایران، بیشتر مسافران تور کیش مشهد، تهران و اصفهان مبدا سفرشان است. البته کیش به عنوان جذاب‌ترین و توریستی‌ترین جزیره ایران، میزبان گردشگران خارجی نیز هست. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، احتمالاً با سوالاتی در این زمینه مواجه می‌شوید. در ادامه قرار است برخی پرسش‌های متداول در این زمینه را با هم مرور کنیم.

چه زمانی بهتر است به کیش سفر کنید؟

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به کیش را صرفاً از لحاظ شرایط آب و هوایی بررسی کنیم، باید به بازه‌ی آذر ماه تا اواخر فروردین ماه اشاره کنیم که آب و هوا متعادل و بهاری محسوب می‌شود. از اواخر فروردین ماه هوا به سمت گرم شدن پیش می‌رود. اما اگر به دنبال سفر ارزان به کیش هستید دقیقاً روزهایی به جز اینها را انتخاب کنید. بهترین زمان برای تجربه یک سفر ارزان به کیش، فصل تابستان است.

تور کیش شامل چه خدماتی می‌شود؟

خدماتی که در تور مسافرتی دریافت می‌کنید به طور مستقیم به انتخاب شما بستگی دارد اما خدمات ارائه شده توسط تورها اغلب یکی نیست، اما عموماً شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت، اقامت در هتل، استقبال فرودگاهی، صبحانه به صورت بوفه و تخفیفات گردشگری می‌باشند. البته برخی دیگر از تورها علاوه بر این خدمات، به مسافران نهار و یا ترانسفر برگشت نیز ارائه می‌کنند.

سوالات متداول در مورد تور کیش

تور کیش قابل کنسل کردن است؟

بله این امکان وجود دارد. این جریمه شامل جریمه کنسلی پرواز و کنسلی هتل می‌باشد. البته توجه داشته باشید که در صورت اینکه پرواز شما چارتری باشد، هیچ مبلغی به شما بازگشت داده نمی‌شود.

می‌توان در آب‌های ساحل جزیره کیش شنا کرد؟

هر چند شنا در آب‌های جزیره کیش به عنوان آب‌هایی که به دریای آزاد وصل است خطرهای بیشتری دارد. اما به جز توتیای دریایی، آبزی خطرناک‌تری در ساحل کیش پیدا نمی‌شود. اگر تمایلی به شنا کردن در ساحل ندارید، در داخل جزیره هم می‌توانید از تفریحات آبی تم پارک آبی اوشن استفاده نمائید.

قیمت اجناس در بازارهای کیش چگونه است؟

مواد خوراکی در جزیره کیش بسیار گران است. حمل و نقل و رستوران‌ها نیز قیمت بیشتری نسبت به سایر شهرها دارند. فقط تا حدودی پوشاک قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر شهرهای کشور دارند.

چطور با خودرو شخصی به کیش سفر کنیم؟

برای داشتن سفری زمینی به کیش تنها کافیست به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و یا چارک بروید و از طریق دریا وارد جزیره کیش شده و خودروی شخصی خود را نیز به جزیره کیش انتقال دهید.

سوالات متداول در مورد تور کیش

هزینه تور کیش برای کودکان به چه شکل است؟

هزینه برای کودکان در تور کیش کمتر است. این هزینه کمتر به دلیل تخفیف بلیط و هتل برای کودکان است. قوانین مربوط به هر هتل در این زمینه متفاوت است اما در صورت خرید تور با بلیط سیستمی، هزینه بلیط شامل تخفیف می‌شود. به این شکل که کودک ۲- ۱۲ سال نرخ بلیط بین ۵۰ تا ۷۵ درصد نرخ بزرگسال و در کودکان کمتر از ۲ سال (نوزاد )۱۰ درصد نرخ بزرگسالان می‌باشد.

چه مدارکی جهت دریافت کارت پرواز در فرودگاه و پذیرش هتل در کیش لازم است؟

برای شروع سفر خود، فراموش نکنید که مدارک شناسایی معتبر را به همراه خود داشته باشید. همراه داشتن کارت ملی برای دریافت کارت پرواز الزامیست، لازم به ذکر است که حتماً باید کارت ملی شما هوشمند شده باشد. در زمان پذیرش محل اقامتتان نیز بایست شناسنامه خود و خانواده را با خود به همراه داشته باشید.

هتل‌های کیش در چه ساعاتی پذیرش مهمان دارند؟

هر چند بعضی هتل‌ها امکان پذیرش و تحویل ۲۴ ساعته دارند اما به طور معمول، ساعت تحویل اتاق ساعت ۱۴ و ساعت تخلیه اتاق ۱۲ می‌باشد.

قیمت تور کیش چقدر است؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت تور تأثیر گذار است. هتل و بلیط، مجموع هزینه‌های مستقیم تور کیش را تشکیل می‌دهند. هر چند هزینه تمام شده شما برای سفر به کیش، فقط مربوط به هزینه‌های مستقیم بابت تور نیست چرا که در حین اقامت در جزیره، قطعاً هزینه‌هایی بابت خرید خوراک، صرف ناهار بیرون از هتل و سایر هزینه‌های متفرقه به شما تحمیل خواهد کرد. اما در تور کیش، هزینه اصلی مربوط به مبلغ قابل پرداخت برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما است که به شکل یکجا برای شما خریداری و رزرو می‌شود. از آنجا که قیمت این دو ثابت نیست، نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای آنها اعلام کرد.

برای تور کیش می‌توان هتل‌های متنوعی از هتل‌های ۵ ستاره گرفته تا ۲ ستاره را هم رزرو کرد. طبیعتاً هر چه امکانات هتل کمتر باشد، هزینه بلیط و تور شما کمتر می‌شود. هر چه تعداد روزهای اقامت نیز کمتر باشد، قیمت تور نیز کاهش می‌یابد.

در مورد بلیط هواپیما نیز، اگر بلیط شما چارتر یا لحظه آخری باشد، ارزان‌تر است. نکته دیگر در مورد بلیط هواپیما مربوط به کلاس پروازی است. کلاس پرواز اکونومی یا اقتصادی، ارزان‌ترین کلاس پروازی محسوب می‌شود.

کد خبر 478903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.