انگلیسی‌ها در تلاش برای افزایش پیاده‌راه‌ها

مقامات رسمی بریستول، کلانشهری در انگلستان، به طور مداوم در حال افزایش پیاده‌راه‌ها هستند تا از این طریق، بهبود کیفیت هوا را برای شهروندان به ارمغان آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی انتشار ویروس کرونا و ترس مردم از آلوده شدن به بیماری در وسایل حمل و نقل عمومی، بسیاری از شهرنشینان سراسر دنیا به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روی آوردند. در نتیجه این امر، زیرساخت‌های شهری نیز تغییراتی اساسی تجربه کرد و پیاده‌راه‌های بسیاری به وجود آمد. اما چیزی که در این بین باعث شگفت‌زده شدن مقامات شهری شد، کاهش قابل توجه آلودگی هوا حتی در آلوده‌ترین شهرهای جهان بود. البته کاهش گازهای آلاینده در هوا طی قرنطینه‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا به عوامل مختلفی نظیر کم شدن فعالیت کارخانه‌های مختلف و افزایش فضاهای سبز شهری نسبت داده شده است اما در این بین، کاهش تردد خودروها و ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مهم‌ترین نقش را در پاکسازی هوا ایفا کرده است.

انگلیسی‌ها در تلاش برای افزایش پیاده‌راه‌ها

به همین دلیل، مقامات رسمی در اغلب شهرهای جهان تلاش کرده‌اند پیاده‌روی را به روندی دائمی در زندگی شهری تبدیل کنند و از مزایای بیشمار آن برای شهرها و شهروندان بهره گیرند. مقامات بریستولی نیز از این امر مستثنی نبوده و از همان آغاز شیوع بیماری کووید -۱۹ در تلاش بوده‌اند زندگی شهری را به سمت پایداری هر چه بیشتر در آینده سوق دهند. محدودیت تردد خودروها در خیابان‌ها و جایگزین کردن سایر روش‌های رفت و آمد از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در این شهر ترویج یافته و مدیران از استمرار آن خبر داده‌اند.

مدیران بریستولی از پیاده‌راه‌سازی بسیاری از خیابان‌های شهر خبر داده و ادعا کرده‌اند تمام توان خود را به کار خواهند گرفت ترافیک خودرویی را به حداقل برسانند و زمینه را برای انجام امور مفیدتری در خیابان‌ها و فضاهای عمومی فراهم آورند. در نتیجه این اقدام، پیش‌بینی می‌شود که در دنیای پساکرونا، گردشگری و بازدید از آثار ارزشمند شهر در میان مسافران خارجی از محبوبیت بیشتری برخوردار شود که این امر به سهم خود در رونق صنعت گردشگری و تجارت نقشی مهم بر عهده خواهد داشت.

انگلیسی‌ها در تلاش برای افزایش پیاده‌راه‌ها

کد خبر 478880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.