کاشت ۵۰ هزار درخت و درختچه در کمربندی سبز شهر اصفهان

آیین کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری و آغاز عملیات اجرایی احداث پارک جنگلی پرتو به مناسبت این روز با حضور مسئولان استانی و شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، درخت نماد زایش و جاودانگی است و روز درختکاری مناسبتی است که یادمان می‌آورد هر یک از ما برای داشتن زمین سبزتر سهمی داریم و در راه رسیدن به آن باید گام برداریم و می‌توانیم با کاشت نهال هدیه‌ای ماندگار برای فرزندان آینده شهر یادگار بگذاریم.

مراسم کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری با حضور مسئولان استانی و شهرداری آغاز شد.

کاشت درخت در کمربندی سبز شهر اصفهان با احداث پارک جنگلی پرتو در راستای تأکیدات وزارت کشور در خصوص قانون هوای پاک (ماده ۲۲) و توسعه کمربند سبز شهرها (ماده ۲۷) پس از سال‌ها در شهر اصفهان بار دیگر پیگیری و اجرا می‌شود که این امر با توجه به وضعیت این منطقه از نظر وجود آلاینده‌ها اقدامی مهم در زمینه هوای پاک است.

کلنگ زنی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان هفته آینده

در این مراسم «عباس رضایی» استاندار اصفهان گفت: هفته آینده ۲۴ اسفند ماه کلنگ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان توسط ریاست جمهوری به صورت مجازی به زمین زده خواهد شد تا مطالبه به حق چندین ساله مردم اصفهان عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه امروزه آلودگی هوا و کم آبی دو تهدید مهم و اساسی استان است که باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: از کودکی آموختیم درخت و درختکاری یکی از افتخارات مردم سرزمین ما بوده است از این رو در این ایام نسبت به آن اهتمام ویژه‌ای داریم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: بزرگداشت روز درختکاری و برگزاری مراسم ارزشمند و عمل سرشار از خیر و نیکی و سلامتی را باید پاس بداریم و به نسل جوان منتقل کنیم؛ باید برای افزایش اهمیت تفکر درختکاری تلاش شود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط اصفهان مناسب نیست با فرصت‌های خوب و تهدیدها روبرو هستیم، گفت: از جمله فرصت‌های خوب ما فهم و شعور بالای مردم و دانایی آنها است و در واقع بزرگترین فرصت برای مسئولان وجود مردمی دانا، فهیم، شهیدپرور، ولایی و عاشق نظام و انقلاب و همراه با سیاست‌های دولت است.

وی عملکرد مطلوب خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را مدعای این سخن دانست و ادامه داد: اخیراً دو خیر اصفهانی هشت میلیارد تومان برای احداث فضای آموزشی اهدا کردند و بزرگترین خانه آکادمیک ژیمناستیک کشور نیز به همت خیران احداث شده و وسایل آن توسط یکی دیگر از خیران اهدا شد که این اقدامات و تفکرات ستودنی است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: روحیه شهادت طلبی، همراهی با انقلاب و نظام و حضور در صحنه‌های مختلف نظام و کمک به مردم در زمان وقوع حوادثی همچون زلزله و سیل از دیگر ویژگی‌های بارز مردم ما به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: همواره دو شعار را از ابتدای فعالیت در این استان مورد توجه قرار دادم نخست آنکه از هر قطره آب باید بهینه استفاده شود و مصرف بهینه آب در دستور کار در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعت و شرب قرار گیرد و دوم اینکه یک قطره آب بیشتر به اصفهان آوریم چرا که خطر فرو نشست زمین در مهیار، دشت برخوار، دامنه و فرودگاه اصفهان مستلزم آن است که برای منابع آبی دغدغه داشته باشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: هفته آینده ۲۴ اسفند ماه ۹۹ کلنگ انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان توسط ریاست جمهوری به صورت مجازی به زمین زده خواهد شد تا مطالبه به حق چندین ساله مردم اصفهان عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده تلاش می‌کنیم تا آب شرب سالم و خوبی را برای مردم شهر اصفهان و ۱۴ شهر دیگر داشته باشیم، گفت: تا پنج سال آینده با اقدامات انجام شده به شرط مصرف بهینه آب مشکل قطعی آب شرب نخواهیم داشت؛ البته مصرف آب در بخش کشاورزی نیز جای خود دارد و باید الگوی مناسب را سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهیم.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان در زمینه احداث گلخانه رده دوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: به زودی گلخانه‌های بزرگی در استان اصفهان افتتاح می‌شود و فرودین ماه سال آینده نیز ۲۰ هکتار گلخانه در شهرضا افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تلاش برای مصرف بهینه آب در حال انجام است اما نکته حائز اهمیت موضوع آلودگی هوا است که ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد و رفع نهایی این مشکل به ارتقا فرهنگ مردم باز می‌گردد.

رضایی ادامه داد: تا هنگامی که خودروهای تک سرنشین تردد کنند و مردم برای پیمودن مسیرهای ۵۰۰ متری نیز از خودرو استفاده کنند مشکل آلودگی هوا رفع نخواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح آزادراه شرق گفت: احداث رینگ چهارم و خط دو مترو با تلاش شهرداری اصفهان همچنین ادامه رینگ چهارم و کلیدور شمال و جنوب از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای انجام دو اقدام اساسی یک رسالت بزرگ برعهده ما گذاشته شده است، گفت: گام نخست اینکه درختکاری باید به صورت یک فرهنگ در بین آحاد جامعه جا بیفتد و به نسل‌های بعدی منتقل شود، دوم اینکه در مقام عمل نشان دهیم که از درخت و درختکاری به عنوان ایده، تفکر و نگرش مثبت دفاع کنیم و با توجه به شرایط خاص کم آبی درختکاری‌ها را انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه همه باید برای مدیریت منابع آبی تلاش کنیم، گفت: باید در مکان‌هایی کاشت درختان مورد توجه باشد که ریه شهر را سالم نگه دارد؛ باید به ناژوان احترام بگذاریم و در خصوص حتی یک اصله درخت حساس باشیم و مدیریت و مصرف بهینه آب را جدی بگیریم.

رضایی ادامه داد: انتظار می‌رود در شرایط بد کنونی و با توجه به اینکه تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده رود باقیمانده، از هدر رفت آب به طور جدی جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر معادل ۳۵ میلیون مترمکعب آب که قبلاً از آب به رودخانه زاینده رود برای صنعت و فولاد استفاده می‌شد، از محل پساب تأمین می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروزه باید مراقب باشیم فلزات سنگین به خورد مردم نرود، گفت: ریشه‌های سرطان را باید بررسی کنیم چرا که در شهر شهیدپرور اصفهان با مردمی فهیم و با بصیرت سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل دوچرخه سواری تأکید کرد: با احداث مسیرهای دوچرخه در معابر شهر باید به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک کنیم.

 کاشت ۵۰ هزار درخت و درختچه در کمربندی سبز شهر اصفهان

تمام تلاش خود را برای زیست‌پذیر تر شدن شهر به کار بستیم

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان گفت: در این دوره برای زیست‌پذیر تر شدن شهر تا حد امکان برای احیای زاینده رود، کاهش آلودگی‌ها، پیشگیری از وقوع برخی حوادث ناگوار مثل فرونشست زمین و توسعه فضای سبز اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی اظهار کرد: برای احداث این پارک جنگلی ۵۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته تا در مجموع ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در این محل کاشته شود.

وی با تاکید بر اینکه با انجام اقدامات توسعه‌ای، می‌توان سرانه فضای سبز را حفظ کرد، افزود: تغییر اقلیم جهان، ایران و اصفهان را با مشکلاتی مواجه کرده و مسائلی همچون کم آبی و فرونشست زمین متأثر از مشکل کاهش منابع آبی است.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی در شهر اصفهان تدابیر مناسبی برای حفظ فضای سبز مطلوب انجام شده است، تصریح کرد: شهرداری تلاش کرده تا حد امکان برای احیای زاینده رود، کاهش آلودگی‌ها، پیشگیری از وقوع برخی حوادث ناگوار مثل فرونشست زمین و توسعه فضای سبز اقدامات لازم را انجام دهد تا به زیست پذیر تر شدن شهر کمک کند.

وی با اشاره به تلاش برای استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب برای آبیاری فضاهای سبز شهری، گفت: سال گذشته در شمال شهر اصفهان تصفیه خانه‌ای که در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر پساب را تصفیه می‌کند، احداث شده است که بخشی از منابع آبی مورد نیاز فضای سبز را تأمین می‌کند.

نوروزی خاطرنشان کرد: پیش بینی لازم برای تأمین منابع آبی مورد نیاز پارک جنگلی پرتو با استفاده از پساب تصفیه ثانویه انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در هفته درختکاری شهروندان تا حد امکان در مکان‌های مناسب نسبت به کاشت درخت و درختچه اقدام کنند و گامی برای حفظ محیط زیست و کمک به کاهش آلودگی‌ها بردارند.

شهردار اصفهان با اشاره به بازدید سرزده امروز خود از تعاونی مصرف کارمندان و بهداری شهرداری، گفت: در بازدید امروز برای رفع مشکلات مربوط به تأمین برق مورد نیاز ساختمان در حال احداث تعاونی مصرف کارمندان شهرداری واقع در پل سرهنگ تصمیم گیری شد تا این مکان به زودی تکمیل و در اختیار کارکنان شهرداری برای خرید و تأمین ارزاق قرار گیرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی برای استقرار بهداری شهرداری در شهرک سلامت انجام شده البته با توجه به زمان‌بر بودن این فرایند، مکان دیگری در نظر گرفته شده تا کارکنان شهرداری برای درمان مراجعه کنند.

 کاشت ۵۰ هزار درخت و درختچه در کمربندی سبز شهر اصفهان

اصفهان بیش از گذشته به هوای پاک نیاز دارد / مردم آرامش و سلامت می‌خواهند

«علیرضا نصر اصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همه مسئول هستند با هم‌افزایی فضای سبز اصفهان را توسعه دهند تا مردم از آن استفاده کنند؛ بدین سبب امیدوارم همه دستگاه‌های مربوطه وظایف قانونی و فراتر از قانون خود را برای این موضوعات انجام دهند.

وی اظهار کرد: همه ما از کودکی با اهمیت فضای سبز آشنا شده‌ایم و اکنون که مأموریت داریم شرایط زیست مطلوب را در شهر مهیا کنیم، باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به وظیفه مدیریت شهری برای تحقق زیست بهتر در اصفهان، افزود: مدیریت شهری مسئول سلامت و نشاط مردم است و در همین راستا باید اقدامات امیدبخش را در بین آحاد مردم انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: منافع و وظایف دستگاه‌های مختلف به‌واسطه توسعه، افزایش و نگهداری فضای سبز در شهر، آنها را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه فضای سبز اصفهان حاصل تلاش گذشتگان ما است، ادامه داد: در سالیان دور شهر اصفهان از ۱۲ هکتار فضای سبز برخوردار بود که اکنون این میزان با توسعه شهری به پنج هزار هکتار کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که جمعیت شهر رو به افزایش است و مردم بیش از گذشته به هوای پاک نیاز دارند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: مردم چشم امید به مدیریت شهری دوخته‌اند و انتظار دارند ما به عنوان نمایندگان آنها وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم زیرا اعضای شورای شهر حاصل انتخاب این مردم هستند.

وی ادامه داد: دو میلیون شهروند اصفهان به ما اعتماد کرده‌اند و از ما توقع دارند که مراقب آسایش، آرامش و سلامت آن‌ها باشیم؛ مردم اصفهان توقع بالایی دارند و این موضوع وظیفه ما را دوچندان می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: انتظارات امروز شهروندان با دیروز متفاوت است و خدمات ما با اقداماتی که انجام می‌دهیم، تمام نمی‌شود بلکه مقدمه‌ای است که دیگر خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در ایجاد فضایی آرام و انجام بهترین خدمت به مردم اصفهان تلاش کنند، افزود: امروز کاشت نهال در کمربند سبز شهر اصفهان برای احداث پارک جنگلی در یک زمین چندین هکتاری آغاز شده و توسعه آن به همکاری بیشتر مسئولان باز می‌گردد.

نصراصفهانی گفت: همه مسئول هستند با هم‌افزایی فضای سبز اصفهان را توسعه دهند تا مردم از آن استفاده کنند؛ بدین سبب امیدوارم همه دستگاه‌های مربوطه وظایف قانونی و فراتر از قانون خود را برای این موضوعات انجام دهند.

 کاشت ۵۰ هزار درخت و درختچه در کمربندی سبز شهر اصفهان

کاشت ۲۵۰ هزار نهال در پروژه‌های جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی اصفهان

«محمد علی کاظمی» سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان گفت: توسعه زراعت چوب با پساب یکی از اقدامات در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان است و خوشبختانه توانستیم ۴۰۰ هکتار زمین زراعت چوب را در بخش خصوصی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه امسال شعار هفته مناب طبیعی “همه باهم جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی” است، در این راستا برای توسعه فضای سبز که از اهداف اصلی ما است سعی داریم ۶۰۰ هزار نهال را به صورت رایگان آماده و در بین شهروندان توزیع کنیم، افزود: توزیع این نهال‌ها از این هفته آغاز شده است و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان تصریح کرد: گونه‌های مثمر برای جلوگیری از ریزگردها در بخش بیابان‌زایی با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان در شش شهرستان بیابانی کاشته شد.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نهال غیر مثمر نیز در شهرستان‌های بیابانی استان کاشته شده است، ادامه داد: این نهال‌ها بین مردم متقاضی و نهادها در راستای توسعه فضای سبز تقسیم خواهد شد بر این اساس ۲۵۰ هکتار توسعه فضای سبز را در صنایع و نهادها خواهیم داشت و در واگذاری‌هایی که در بخش صنعت وجود دارد آنها موظف هستند ۱۰ تا ۲۵ درصد فضای سبز را توسعه دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هزار نهال در پروژه‌های جنگل‌کاری و بیابان‌زدایی کاشته شده که می‌تواند ۴۰۰ هکتار زراعت چوب را به همراه داشته باشد، این اتفاق که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد تا مانع قطع درختان باشیم، زراعت چوب در اختیار بخش خصوصی است که ما می‌توانیم در سطح ملی آمادگی واگذاری را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه زراعت چوب با پساب یکی از اقدامات در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قرار گرفته و خوشبختانه توانسته‌ایم ۴۰۰ هکتار زمین زراعت چوب را در بخش خصوصی ایجاد کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل ۵۵۰ هکتار جنگل کاری انجام داده است، گفت: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع جنگل کاری بذری در قالب پروژه‌های جنگل کاری انجام شده است که سعی داریم با این اقدامات سرانه فضای سبز را افزایش دهیم زیرا در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر پایین است؛ البته علاوه بر اصفهان باید در شهرستان‌ها، روستا و صنایع نیز بتوانیم توسعه فضای سبز را داشته باشیم.

وی با اشاره به پارک جنگلی ۵۳ هکتاری پرتو، خاطر نشان کرد: زمین این عرصه بر اساس قانون ماده ۳ به شهرداری واگذار شده که اکنون شاهد اجرای فاز نخست آن هستیم؛ البته سطح پارک بیش از این نیازمند توسعه است که امیدوارم با کمک سازمان مسکن و راه و شهرسازی این مشکلات را حل کنیم.

افزایش ۴۰ درصدی استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز

«حسین امیری» معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در شش ماهه نخست سال آینده شهرداری اصفهان میزان مصرف پساب در فضای سبز را به ۳۵ تا ۴۰ درصد می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت آلایندگی‌ها در شهر علاوه بر حفظ سرانه فضای سبز، توسعه آن نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به استقرار صنایع به ویژه پتروشیمی در این منطقه (منطقه دو شهرداری) با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان، ۵۳ هکتار عرضه برای درختکاری در اجرای قانون هوای پاک جهت اجرای پارک جنگلی پرتو در اختیار شهرداری قرار گرفته است که علاوه بر این پیش بینی شده ۱۲۰ هکتار دیگر در فاز بعدی برای درختکاری از سوی منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تأکید کرد: با درایت و تدبیر شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر، این دوره مدیریت شهری یکی از دوران‌های درخشان مدیریت شهری در زمینه تأمین منابع آبی بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش مصرف آب و توزیع آن در شهر برنامه ریزی خوبی انجام شده است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این اقدامات تغییر الگوی کشت و استفاده از آب‌های خاکستری مورد توجه قرار گرفته است.

امیری اظهار کرد: در سه سال اخیر ۷۰ کیلومتر خط انتقال آب در شهر اصفهان ایجاد و بیش از ۲۸ هزار مترمکعب مخزن احداث شده است و ۱۵ کیلومتر خط انتقال نیز تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سه سال اخیر سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های تأمین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز از طریق پساب، هزینه کرده است، افزود: با انجام این اقدامات مصرف آب‌های زیرزمینی کاهش چشمگیری پیدا کرده به طوری که سال گذشته ۱۵ درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده نکردیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در شش ماهه نخست سال آینده میزان مصرف پساب در فضای سبز را به ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهیم رساند تا صرفه جویی اساسی در کاهش مصرف منابع آب‌های زیرزمینی داشته باشیم چرا که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد آب‌های چاه خشک شده است.

وی با بیان اینکه پروژه تأمین منابع آب از محل پساب‌ها و آب‌های خاکستری از پروژه‌های اساسی شهرداری به شمار می‌آید، گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر دو تصفیه خانه در شهر بهره برداری شده، دو تصفیه خانه در حال احداث است و دو تصفیه خانه دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

امیری با اشاره به روز درختکاری گفت: امسال در هفته درختکاری بیش از ۵۰ هزار اصله نهال بین مردم توزیع می‌شود.

ایجاد عرصه ۵۳ هکتاری فضای سبز برای مقابله با آلاینده‌ها

«کاووس حقانی» مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار محققان ۲۲ درصد آلایندگی شهر اصفهان از سمت غرب وارد این شهر می‌شود و به همین جهت به مناسبت روز درختکاری در غربی‌ترین نقطه شهر اصفهان عرصه ۵۳ هکتاری فضای سبز ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امروز مراسم نکوداشت روز درختکاری امروز در محدوده شهرک پرتو و منطقه کوهستانی بختیار دشت با هماهنگی بین شهرداری اصفهان و سازمان منابع طبیعی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی برای انجام درختکاری در اختیار شهرداری قرار گرفته تا در مجموع ۵۰ هزار اصله درخت و درختچه در پارک جنگلی پرتو کاشته شود، تصریح کرد: محل اعتبار مورد نیاز این اقدام از صندوق ذخیره و توسعه فضای سبز اصفهان حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود تا کاشت درختان و شبکه آبیاری انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: برای ذخیره‌سازی پسابی که از شاهین شهر می‌آید، جمعاً پنج هزار مترمکعب در سه نقطه منبع آب با اعتباری حدود یک و نیم میلیارد تومان احداث و شبکه انتقال آب آن در قالب کلکتور به طول ۴.۳ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امروز مراسم روز درختکاری و کاشت درختان در مکانی انجام شد که نقش ریه‌های تنفسی شهر اصفهان را ایفا می‌کند، گفت: این اقدام در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی، فرهنگی و خدماتی که در برنامه هر یکشنبه، یک افتتاح با حضور شهردار اصفهان افتتاح می‌شود، نقش بسزایی در بهبود محیط زیست شهر دارد.

حقانی اظهار کرد: بر اساس آمار محققان ۲۲ درصد آلایندگی شهر اصفهان از سمت غرب وارد این شهر می‌شود از این رو امروز در غربی‌ترین نقطه شهر اصفهان عرصه ۵۳ هکتاری فضای سبز را احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز، تصریح کرد: یک هکتار درختکاری می‌تواند در یکسال چهار تن گردوغبار را به خود جذب می‌کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ادامه داد: یک هکتار درختکاری در ۱۲ ساعت می‌تواند ۹۰۰ کیلوگرم دی اکسید کربن را به خود جذب و همزمان ۶۰۰ کیلوگرم اکسیژن تولید کند.

کد خبر 478821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.