داشتن آزمایشگاه‌های مجهز زمینه‌ساز انجام پژوهش‌های فاخر است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: گسترش مرزهای دانش و انجام پژوهش‌های فاخر و نافذ با دسترسی به تجهیزات با فناوری بالا و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و به روز امکان‌پذیر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در پیام منصور غلامی آمده است: آزمایشگاه‌ها که زادگاه علوم تجربی و نقطه تلاقی علم و عمل هستند، امروزه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به جایگاه مهمی برای تثبیت فرایند یادگیری، پرسشگری، ظهور خلاقیت‌ها و شکوفایی تبدیل شده‌اند.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: همچنین گسترش مرزهای دانش و انجام پژوهش‌های فاخر و نافذ که علاوه بر تربیت نیروی انسانی کارآمد و رقابتی در عرصه بین‌المللی، زمینه شکوفایی در کشور را فراهم کند و مایه افتخار و احترام در عرصه جهانی برای جامعه علمی کشور باشد، با دسترسی به تجهیزات با فناوری بالا و داشتن آزمایشگاه‌های مجهز و به روز امکان‌پذیر است.

وزیر علوم در ادامه پیام خود آورده است: آزمایشگاه خوب و مجهز، زمینه‌ساز تربیت پژوهشگران و متخصصینی با مرجعیت ملی و بین‌المللی است که در حوزه‌های مختلف زمینه‌های شکوفایی، توسعه و خلق ثروت را فراهم می‌آورند و در بسیاری از کشورهای پیشرفته، توسط دولت‌های خود به عنوان بازیگران اصلی در حوزه سیاست‌گذاری شناخته می‌شوند. این رویکرد سیاست‌گذاری که از آن به عنوان سیاستگذاری مبتنی بر علم و یا حکمرانی خوب یاد می‌شود، سهم مهمی در صرفه‌جویی وقت، کاهش هزینه‌ها و توسعه همه جانبه دارد.

در این پیام آمده است: کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری‌های آزمایشگاهی که برای اولین بار به همت و ابتکار دانشگاه شیراز در کشور برگزار می‌شود، رویداد مهم و کم‌نظیری در حوزه تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی است که استمرار آن در سال‌های آتی کمک موثری در راستای توسعه آزمایشگاه‌ها و زیرساخت پژوهشی کشور خواهد کرد. ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این کنفرانس امیدوارم این رویداد مهم، فرصت مناسب هم‌اندیشی برای رفع موانع و برنامه‌ریزی در راستای تجهیز مستمر و نگهداری تجهیزات دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها فراهم کند.

کد خبر 478791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.