اهدای درختان میوه به باغداران ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: امسال به مناسبت هفته درختکاری به باغداران ناژوان درختان میوه اهدا می‎شود تا در باغات خود کاشته و آیندگان از آن استفاده کنند.

سید رسول هاشمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ناژوان به عنوان یک پهنه ۱۲۰۰ هکتاری در شهر به لطافت هوای اصفهان کمک می‌کند و همه باید برای حفظ و حراست از این طبیعت زیبا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شهرداری و شورای شهر توسعه باغات موضوعی در ناژوان است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی ذخایر درخت در ناژوان کاهش یافته است و توسعه باغات موضوعی در این راستا انجام می‌شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات در هفته درختکاری ایجاد توتستان با انواع درختان توت از جمله توت سفید، توت سیاه، شاه توت، توت مجنون و ارقام پیوندی توت در ناژوان است همچنین در باغ شکوفه‌ها، مجموعه کاشت درختان میوه شکوفه‌دار را به یاد بود سرداران شهید اصفهان به بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی از کلنگ زنی احداث باغ گیاهان دارویی در ناژوان خبر داد و گفت: یکی از باغات موضوعی ناژوان «باغ گیاهان دارویی» به وسعت یک هکتار است که در آن انواع گونه‌های دارویی درختی و علفی کاشته خواهد شد.

هاشمیان ادامه داد: باغ گل‌های ناژوان نیز به یاد بود هزاران شهید شهر اصفهان در حال تکمیل است و اردیبهشت ماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هدف از ایجاد بوستان‌ها و باغ گیاهان دارویی در ناژوان انجام اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی است تا کودکان و نوجوانان بیشتر با طبیعت و گونه‌های مختلف آشنا شوند.

کد خبر 478775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صدیقی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام لطفا برای حومه مثل خورزوق ودستگرد هم قرار بدهید