آغاز طرح استقبال از بهار توسط سازمان مدیریت پسماند قزوین

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از آغاز طرح استقبال از بهار این سازمان با عنوان آب و جاروی بهاری خبر داد.

به گزارش ایمنا، غلام‌عباس مهرعلیان با اشاره به آمادگی این سازمان برای استقبال از سال جدید اظهار کرد: در راستای تنظیف نقاط مختلف شهری و به خصوص محلات، از این هفته طرح استقبال از بهار آغاز شده است.

وی افزود: مدت طرح آب و جاروی بهاری حدود یک ماه خواهد بود و تعداد ۵۰ نفر از پاکبانان و ۸۰ دستگاه ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند در این طرح مشارکت خواهند داشت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد: پاکسازی اماکن مذهبی، تاریخی، گردشگری، تعویض مخازن فرسوده، تنظیف معابر، پاکسازی برچسب و پوستر کنی در سطح شهر از جمله اهداف این طرح است. تهیه و تحویل مخازن زباله به شهروندان جهت اجرایی شدن طرح تفکیک زباله از منازل و همچنین آغاز فعالیت غرفه‌های بازیافت در مناطق ۲و ۳ جهت دریافت پسماند خشک از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در طرح استقبال از سال جدید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آموزش ۱۰۰۰ کسبه در در خصوص کاهش پسماندهای تولیدی نیز جز برنامه‌های این سازمان در طرح استقبال از بهار است، ادامه داد: اسفندماه، ماه اوج خریدهای شهروندان در آستانه سال جدید است وبا توجه به حجم بالای تولید زباله توسط مغازه داران و فروشندگان در این برهه زمانی، آموزش تفکیک پسماند از مبدا و رعایت مسائل مربوط به آن؛ اهمیت و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد که در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اقدام به اجرای "طرح فوریتی" آموزش، کنترل و نظارت بر روش‌های صحیح تفکیک پسماند از مبدا کرده است.

مهرعلیان اضافه کرد: همواره در آستانه سال نو و شروع خانه تکانی، شاهد تولید مقادیر زیادی از پسماندهای خانگی هستیم که بخش زیادی از آن از نوع پسماندهای حجیم است و نمی‌توان آن را همراه با پسماند تر یا خشک تحویل داد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند به منظور ساماندهی این بخش از پسماندها، خاطرنشان کرد: تدابیری اتخاد شده تا شهروندان قزوینی درخواست جمع‌آوری پسماندهای حجیم از جمله موکت، فرش، مبل مستعمل و کمد را از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا مأموران سازمان در اولین فرصت با مراجعه به آدرس ثبت شده، نسبت به جمع‌آوری این اقلام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تنها راهکار جمع‌آوری اقلام حجیم تماس با سامانه ۱۳۷ است، تأکید کرد: شهروندان باید به خاطر حفظ زیبایی بصری شهر و بهداشت محیط زیست شهری از رها کردن هرگونه پسماند حجیم در معابر شهری خودداری کنند و جمع‌آوری این پسماندها را تنها از طریق اعلام آدرس به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

کد خبر 478767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.