پیاده‌راه‌سازی، نخستین پروژه انسان محور شهری مازندران

شهردار آمل گفت: پیاده‌راه‌سازی هسته مرکزی آمل نخستین پروژه انسان محور شهری مازندران است.‏

به گزارش ایمنا، حمید هاشمی از اجرای طرح پیاده روسازی هسته مرکزی شهر آمل خبرداد و گفت: امروزه شهرها خودرو محور است؛ آمل تاریخ کهن و ظرفیت‌های خوبی برای تحقق پروژه‌های انسان محور در هسته مرکزی شهر دارد به همین خاطر پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر از پروژه محور شهری با هدف توسعه گردشگری در این شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه، پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر به عنوان یکی از اهداف مجموعه مدیریت شهری و شهرداری آمل به شمار می‌رود، افزود: تردد راحت در فضایی بدون مانع، ایمن و به دور از وسایل نقلیه حق همه شهروندان است.

هاشمی با بیان اینکه در گذشته در بافت‌های تاریخی، همیشه مکان‌هایی برای دورهمی های مردمی وجود داشت که مردم در آنجا گرد هم می‌آمدند، اظهار کرد: در واقع فلسفه شکل گیری سبزه میدان‌ها در شهرها همین بود. اما امروزه به دلیل احداث بزرگراه‌ها و پروژه‌های شهری این مکان‌ها از میان رفته است.

وی ادامه داد؛ طرح پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر آمل درصدد احیای مجدد این مکان‌هاست.

هاشمی تصریح کرد: در این بازدید با هماهنگی شهرداری آمل و در ادامه تسهیل گری این شهرداری در ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری انجام شد.

شهردار آمل عنوان کرد: طرح «پیاده راه سازی» هسته مرکزی شهر آمل در راستای بازپیرایی سبزه میدان، حفظ و احیای هویت تاریخی مرکز شهر، نگاه انسان محور به پروژه‌های شهری، توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت تاریخی، کاهش بار ترافیکی، افزایش تعاملات اجتماعی و کمک به رونق بازار و ایجاد فضای با نشاط برای شهروندان اجرایی می‌شود.

کد خبر 478746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.