داروی هیدروکسی کلروکین از بیماری کرونا پیشگیری نمی‌کند

نتایج بررسی‌ها نشان داد که مصرف داروی "هیدروکسی کلروکین"، هیچگونه تاثیری در کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر داروی هیدروکسی کلروکین بر پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند و روی ۶ هزار نفر، ۶ آزمایش کنترل شده تصادفی انجام دادند، تعدادی از افراد شرکت کننده در مطالعه با فرد مبتلا به کرونا ارتباط داشتند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد که مصرف داروی هیدروکسی کلروکین، هیچ تأثیر معناداری بر کاهش میزان مرگ و میر و بستری شدن مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ ندارد و حتی ممکن است مصرف آن عوارض جانبی قابل توجهی داشته باشد بنابراین پژوهشگران معتقد هستند که افراد به منظور کاهش خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹، باید از داروهای دیگر استفاده کنند.

به گفته آنها حتی کسانی که با فرد مبتلا به کرونا ارتباط داشته‌اند نیز نباید این دارو را مصرف کنند، زیرا در این صورت نه تنها خطر ابتلا به بیماری در آنها کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است به عوارض جانبی هیدروکسی کلروکین مبتلا شوند.

نتایج مطالعاتی از این قبیل به پزشکان کمک می‌کند تا برای بهبود وضعیت سلامت بیماران خود، بهترین تصمیم را بگیرند و مؤثرترین دارو را تجویز کنند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود و تأثیر داروهای احتمالی دیگر بر بیماری کووید -۱۹ بررسی شود.

کد خبر 478729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.