نرخ بهای خدمات شهری سال ۱۴۰۰ تهران تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران افزایش بهای خدمات شهری شهرداری تهران را بررسی و نرخ‌های سال ۱۴۰۰ را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در جریان بررسی این لایحه گفت: در پیوست چهار لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات مربوط به بهای خدمات پسماندهای عادی است. در این لایحه هزینه جمع‌آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از یک هزار و ۳۰۰ تومان به یک هزار و ۶۵۰ افزایش یافت.

وی ادامه داد: هزینه دفن یک کیلو پسماند عادی در شهر تهران از ۷۰۰ در سال ۹۹ به ۷۸۲ ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند ۲۱.۵ درصد افزایش می‌یابد.

نوری اضافه کرد: برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدا تعریف شد و ضریب E۲ از یک به ۰.۷ کاهش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به پیوست پنجم که درخصوص حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار است، گفت: حق بهره برداری غرف میادین میوه و تره‌بار به تفکیک نوع کاربری؛ ۵۰ درصد قیمت مبالغ حق‌بهره‌برداری به عنوان پایه برای لحاظ در دوره بعد خواهد بود.

او درباره بهای خدمات در بهشت زهرا گفت: تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان ۲۵ درصد افزایش یافت.

نوری ادامه داد: نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار به صورت میانگین ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه حصار گفت: نرخ ورودی به سرخه حصار برای خودروهای سواری ۳۵۰۰ تومان، سنگین سواری ۱۵ هزار تومان، کامیون تا ۲۰ تن، ۲۵ هزارتومان وموتور سیکلت ۲ هزار تومن است.

نوری درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: نرخ پایه بهای خدمات هر متر مربع در سال ۱۴۰۰؛ شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو روزانه ۷,۸۰۰ تومان و برای مشاغل سیا غیر موتوری ۱۵ هزار تومان است.

وی همچنین به افزایش نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: کیوسک‌ها در سه درجه سطح‌بندی شده‌اند. قیمت درجه یک از ۱۲۰۰ به ۲۵۰۰، در کیوسک درجه دو از ۸۰۰ به ۱۰۰۰ و در کیوسک درجه سه از ۴۰۰ به ۵۰۰ افزایش یافته است. نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی در مجموع ۲۵ درصد افزایش یافت.

نوری درباره نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی گفت: نرخ بهای دفع پسماندهای پزشکی جهت تقدیر از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به هفت هزار تومان، هزینه جمع‌آوری و حمل پسماندهای صنعتی به سه هزار و ۶۰۰ تومان و دفن پسماندها در حدود یک هزار و ۴۰ تومان در هر کیلو خواهد بود. در مجموع هزینه جمع‌آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک سه هزار و ۲۰۰ تومان شد.

وی درباره بهای خدمات جمع‌آوری هر تن پسماند ساختمانی و عمرانی گفت: بهای خدمات هر تن پسماند ساختمانی به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

نظر کمیسیون سلامت و محیط زیست درباره افزایش بهای خدمات حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

کد خبر 478672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.