اختصاص ۷/۵ میلیارد تومان برای ۱۰۰ خانه بهداشت کارگری

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان برای تجهیز و تامین لوازم مصرفی یکصد خانه بهداشت کارگری جدیدالتاسیس، ۷/۵ میلیارد تومان در بودجه سال آینده اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، عادل دهدشتی در یازدهمین همایش ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و کافرمایان مسئولیت‌پذیر اجتماعی در مقابله با بیماری کرونا افزود: در حال حاضر نگاه سازمان تأمین اجتماعی از غرامت محوری به رویکرد پیشگیری تغییر پیدا کرده است و در این میان خانه‌های بهداشت کارگری خیلی مثمرثمر می‌توانند باشند.

وی با اشاره به ماده ۳۵ آئین نامه اجرایی قانون الزام در تأمین اجتماعی گفت: رویکرد مشارکتی با وزارتخانه‌های کار و بهداشت داریم و خود را مکلف می‌دانیم در حوزه بهداشت و سلامت کارگران حضور داشته باشیم.

دهدشتی گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری، در ساختار معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی حوزه طب کار، پیشگیری و کمیسیون‌های پزشکی را داریم. با همکاری معاونت‌های درمان و فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های این سازمان موضوع آموزش ایمنی کار را دستور کار قرار دادیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی به اقدامات مهم این سازمان در سال جاری در راستای ارتقای رضایت بیمه شدگان نیز پرداخت و گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی را در راستای تکالیف قانونی خود آغاز کردیم. این طرح مورد توجه دولت و مجلس نیز است. از اول اسفند دفترچه جدید صادر نمی‌شود و پزشکان می‌توانند نسخه الکترونیکی تولید کنند یا در سربرگ خود، نسخه بیمار را بنویسد.

دهدشتی، طرح ۳۰۷۰ را از دیگر اقدامات مهم سازمان تأمین اجتماعی برشمرد که در راستای کاهش مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها اجرا شده است و افزود: در این طرح ۳۰ خدمت اصلی این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود تا کاهش ۷۰ میلیون مراجعه را در پی داشته باشد. نقاط ضعف این طرح به صورت مرتب پالایش می‌شود تا به بهترین شکل این سرویس‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 478664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.