خبرنگاران از شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان چه پرسیدند؟

شهردار اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری شهردار اصفهان امروز (سه شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۹) با حضور بیش از ۹۵ نفر از اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست، خبرنگاران به تشریح سوالات خود در حوزه‌های مختلف درآمدی، پروژه‌های عمرانی از جمله مترو، بودجه سال آینده شهرداری و راهکارهای تحقق آن، تراموا، گردشگری، مسائل زیست محیطی، پروژه‌های عمرانی شهر، اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا و … پرداختند.

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان نیز به پاسخگویی به سوالات مطرح شده پرداخت که اهم سوالات در این جلسه به شرح ذیل است:

فصلنامه گردشگران: موضوع گردشگری در اولویت برنامه‌های شهرداری اصفهان بوده است، با توجه به برگزاری نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ در دبی، شهرداری چه برنامه‌ای برای حضور در این نمایشگاه دارد تا نصف جهان بیش از خویش به جهانیان معرفی شود؟

روزنامه کیهان: با نوید نوروز شهر چشم‌نواز شده و جای مسافران و گردشگران در شهر ما خالی است؛ امیدواریم شرایط کرونایی پایان یابد و شاهد حضور گردشگران باشیم.

برقراری عدالت اجتماعی در نقاط مختلف شهر و توازن اجتماعی در شهر آرزوی دیرینه مردم بوده است و خوشبختانه اجرای دو ابر پروژه تأثیرگذار در شهر د راین راستا بوده است.

آقای شهردار از ۷۲ پروژه شهری چند تعداد از آنها در نقاط محروم شهر و با چه رقم ریالی اجرا شده است؟

در بودجه ۱۴۰۰ آیا باز هم تراکم فروشی خواهیم داشت و آیا برای مشارکت برای اجرای پروژه‌ها برنامه دارید؟، چند درصد از رقم بودجه سال آینده اصفهان بر دوش مردم خواهد بود؟

روزنامه جوان: چرا اسامی پروژه‌ها به نام شهدا مزین نشده است و از نام شهدا فاصله می‌گیرید؟

خبرگزاری مهر: در ارتباط با پروژه تراموا ابتدا گفتید اولویت شهرداری نیست، اما در یک سال اخیر بازهم از تراموا سخن گفتید، د لیل آن را تشریح کنید!

پایان محکومیت «مهدی مقدری» عضو سابق شورای اسلامی شهر نزدیک است؛ آیا پس از پایان دوره محکومیت باز هم به شورای شهر باز می‌گردد؟

عصر ایرانیان: چرا با اصحاب رسانه برای خرید زمین جهت مسکن خبرنگاران همکاری نکردید؟ در دوره قبل دو مورد پیگیری برای مسکن خبرنگاران انجام شد و حتی برای زمین مجاور مجتمع مطبوعاتی اصفهان رایزنی شد که گویی و مورد موافقت قرار نگرفت؛ همچنین در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان یک مجتمع مسکونی مورد توافق شورا قرار گرفت. علت عدم موافقت نهایی چه بود.

درخواست همکاری و حمایت بیشتر از مجتمع مطبوعاتی اصفهان داریم.

خبرگزاری برنا: در ارتباط با ایجاد مسیرهای دوچرخه در شهر چه قدر تفکر انجام شده که استانداردهای لازم رعایت شود؟، چقدر فرهنگ‌سازی انجام شده تا دوچرخه‌ها جای خودروها را بگیرد.

دوست دارید در آینده شما را با کدام پروژه در شهر یاد کنند؟

هفته نامه کیاست: یکی از نمادهای اصفهان «شهر گنبدهای فیروزه‌ای» است، اما این لقب تحت تأثیر دو عامل مخرب از جمله آلایندگی و سازه‌های معماری و شهرسازی قرار گرفته است!

با توجه به دریافت عوارض آلایندگی چه طرح‌ها و برنامه‌ای برای کاهش آلایندگی‌ها در شهر دارید.

خبرگزاری ایلنا: آیا تعدیل نیرو به ویژه در بخش کارگری شهرداری انجام شده یا خیر؟

آیا با توجه به شرایط اقتصادی در پروژه‌های مختلف انضباط مالی رعایت شده است یا خیر؟

دنیای اقتصاد: به عنوان فرزند جانباز شیمیایی که اخیراً نیز عروس شهید لشکر امام حسین (ع) شدم، از طرف خودم و همسرم می‌گویم اینجا جای مطالبات مردمی است نه جای حرف از اصلاح‌طلب و اصولگرا یا برچسب زدن و انگ زدن؛ اینجا جای دعوای سیاسی نیست بنابراین در قضاوت‌ها انصاف را رعایت کنید.

هیچ شهرداری در این شهر همچون «نوروزی» به مخالفان تریبون نداده است!

بر کسی پوشیده نیست که شما میراث‌دار پروژه‌های نیمه‌تمام و ۵۰ درصدی و عظیم در شهر بودید ولی پروژه‌ها یکی به سرانجام می‌رسد و تا پایان دوره تعهد شما به مردم و شورا ادامه خواهد داشت.

امیدواریم پروژه‌هایی برای دوره بعدی باقی نماند!

برای نقاشی‌های بدون مفهوم برای زیبا سازی ارگ جهان نما چقدر هزینه می‌شود؟ آیا اگر حساسیت به نامگذاری خیابان‌ها است، در خصوص زیباسازی شهر هم تفکر می‌شود؟

برای اجرای پوسترهای ارگ جهان نما چقدر هزینه می‌شود و آیا آسیب به محیط زیست وارد نمی‌کند؟

روزنامه اطلاعات: رئیس وقت شورای شهر در ابتدای دوره پنجم، گفته بود که " اگرچه خوب اداره می‌شود، اما گران اداره می‌شود" مدیریت شهری چه اقداماتی برای ارزان اداره شدن شهر انجام داده و آیا این موضوع در برنامه ۱۴۰۵ دیده شده است؟

تکلیف نیروهای مازاد از دوره قبل شهرداری چه شد؟ در سال ۹۲ الحاق خوراسگان وعده برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مانند خیابان شهید باقری را داده بود، چرا این پروژه‌ها تکمیل نشده‌اند؟ خطوط بی‌آرتی بر چه مبنایی در خیابان‌های کم عرض عبدالرزاق و ولی‌عصر در حال توسعه است؟ آیا نظر مردم در جایگزینی طرح محدودیت ترافیکی با طرح زوج و فرد گرفته خواهد شد؟

روزنامه کیمیای وطن: ریاست فعلی شورای شهر بعد از سه دوره شورای شهر، آیا تصمیم دوباره‌ای برای نامزد شدن در شورای شهر را دارد یا این عرصه را به جوانان واگذار می‌کند؟

دلیل توقف پل هوایی که قرار بود برای پروژه مترو امام خمینی احداث شده و متروی اصفهان را به مترو شاهین‌شهر متصل کند، چه بود؟ خرید تبلت و اهدای آن به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به کجا رسید؟ بدهی‌هایی که برای شهردار آینده باقی می‌گذارید چقدر است؟ چرا عملکرد پیمانکار اتوبوس‌های بازسازی شده، رضایت‌بخش نیست؟

روزنامه توریسم: سهم پروژه‌های مربوط به گردشگری در بودجه سال آینده چقدر است؟ آیا پروژه‌های بزرگ گردشگری تعریف شده است؟ برای دوران پساکرونا در حوزه گردشگری چه اقداماتی انجام شده است؟

به عملکرد خود در پروژه اصفهان ۲۰۲ و پروژه‌های محرک توسعه چه نمره‌ای می‌دهید؟ چه اقداماتی برای حل مشکلات ارگ جهان‌نما انجام شده است؟

خبرگزاری ایمنا: اینکه بیشترین تعداد اعضا برای سال چهارم در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی حضور دارند را چگونه ارزیابی می‌کنید و در مجموع عملکرد شورای پنجم در بعد نظارت بر عمران، معماری و شهرسازی اصفهان را چگونه میدانید؟

طی یکسال گذشته که شهرداری در کنار شیوع ویروس کرونا با تحریم‌ها نیز روبرو بوده، چگونه توانسته افزایش هزینه‌ها را مدیریت کند؟ در این زمینه شهرداری چه تسهیلاتی برای پیمانکاران و مستأجران اماکن وابسته به شهرداری در نظر گرفت؟

کد خبر 478659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.