زیباسازی کلانشهر اصفهان در آستانه نوروز ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از اجرای طرح‌های مختلف زیباسازی شهری برای نوروز ۱۴۰۰ در این شهر خبر داد.

حسن موذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضاسازی شهری ویژه نوروز به صورت پراکنده در همه مناطق انجام می‌شود؛ در این راستا ۲۵ المان با طرح‌های ویژه نوروزی که طی فراخوانی طراحی و داوری شده در مناطق پانزده‌گانه در حال ساخت است و در روزهای پایانی سال در شهر نصب خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به نصب سازه‌های خطی خانواده در میادین و چهارراه‌های اصلی شهر افزود: تابلوهای ویژه با موضوع معرفی ابنیه اصفهان در عرشه پل‌های واقع در حلقه سوم ترافیکی نصب و نورپردازی می‌شود، همچنین نوروز ۱۴۰۰  دیواره پازلی جهان‌نما نیز با طرح نوروزی مزین خواهد شد.

هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی به صورت مجازی برگزار می‌شود

موذنی تصریح کرد: طرح‌هایی نیز در قالب دیوارنگاره اشعار با محتوای هویت اصفهان برای نوروز امسال اجرا می‌شود و در فعالیتی مشارکت با هیئت‌های مذهبی نیز فضاسازی ویژه و یکدستی برای اعیاد شعبانیه صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به نصب تابلوهای طنابی رواق مانند با موضوع میلادهای ماه شعبان اشاره و خاطر نشان کرد: اغلب این طرح‌ها در حلقه سوم ترافیکی، محورهای پر تردد گردشگری، چهارراه‌ها و میادین، عرشه پل‌ها و روی پایه‌های پرچم شهر اصفهان اجرا و نصب می‌شود.

وی ادامه داد: سه ماهه پایانی هر سال سمپوزیوم‌های ویژه‌ای از سوی سازمان زیباسازی در شهر انجام می‌شود و امسال نیز با توجه به شیوع کرونا هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی به صورت مجازی و در قالب ساخت ۱۳ سردیس و المان در کارگاه هنرمندان در حال انجام است.

نصب سردیس مشاهیر در منطقه ۵

موذنی از نصب سردیس‌های مشاهیر در منطقه ۵ شهر اصفهان خبر داد و درباره نصب نمادها نیز گفت: سردیس شهید حبیب الهی، نماد چوگان، نماد مادر و نماد حج و المان نوروزی کاشی شکسته فرش اصفهان نیز ویژه نوروز ۱۴۰۰ در شهر رونمایی می‌شود.

وی همچنین در خصوص طرح‌های نورپردازی یادآور شد: نورپردازی‌های پل آذر، خیابان جابر انصاری، مجموعه پل‌های دفاع مقدس، پل خواجو، خانه حکمت، درختان پل شریعتی و میدان شهرداری و منطقه هشت و نورپردازی تکایای تویسرکانی، بروجردی و آرامگاه دهش تا پایان سال جاری آماده بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در ادامه از تکمیل مراحل طراحی، اجرا و نصب مبلمان‌های خانوادگی، سالمندان، کودکان، نمازخانه پارکی و بازیکده حیوانات در آینده خبر داد و افزود: این مبلمان‌های شهری به صورت تخصصی و بر اساس استانداردهای موجود در حال طراحی و نمونه سازی است.

کد خبر 478630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.