دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده شناسنامه‌دار شدند

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از اقدامات مهم جامعه جوانان بود که سبب شد، این مراکز شناسنامه‌دار شوند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که با وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: در سال ۹۹ دوره‌های حضوری و آنلاین برای دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره برگزار کرده و در صورتی که تمایل برای تداوم وجود داشته باشد، این دوره‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: توانستیم بندی را با تصویب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان حمایت و توانمندسازی جوانان با ایجاد مراکز مشاوره و خانواده در راستای سیاست‌های جمعیت گنجانده که باعث هویت بخشی به مراکز شد.

کریمی تصریح کرد: پیش از این یک بند قانونی هم وجود نداشت از همین رو دستگاه‌های فراوانی مدعی این شدند باید درخواست مجوز کنند بدون اینکه شرح وظایفی در خصوص خانواده و ازدواج داشته باشند، بنابراین این اقدام را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر اقداماتی بود که باعث شد مراکزی که هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نبود، شناسنامه دار شوند و همین بانک اطلاعات باعث شد نام مدیران و مراکز تخصصی را تهیه کرده و بر روی سایت قرار دهیم تا جوانان بتوانند به مراکز معتبر مراجعه کنند.

نقش مؤثر مشاوره پیش از ازدواج در تحکیم بنیان خانواده

کریمی تصریح کرد: مراکز ما در روزهای شیوع کرونا خوش درخشیدند و پنج هزار همکار در مراکز به صورت تلفنی، حضوری و مجازی به مردم خدمت‌رسانی کردند و از آغازین روزهای شیوع ویروس در صف اول قرار گرفته و خدمات خوبی را ارائه دادند.

وی افزود: برای اولین بار دوره‌های دانش افزایی برگزار شد و دو دوره ملی در سال ۹۸ در شیراز و گیلان برگزار کردیم که برگرفته از نیازهای اساتید بود و در صورت تمایل این جلسات را ادامه خواهیم داد، هرچند کرونا امکان برگزاری جلسات حضوری را از بین برده است.

کریمی گفت: در ایام کرونا که امکان برگزاری حضوری دوره‌ها نبود چهار دوره را مجازی برگزار کردیم و مدیران سراسر کشور در این دوره‌ها حضور پیدا کردند و خروجی این دوره‌ها و ماحصل آنها چراغ راه خوبی برای برنامه‌ریزی جوانان است که در اختیار نمایندگان مجلس قرار خواهیم داد.

۳۵ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده همزمان با دهه فجر افتتاح شد، پیش از این نیز ۳۵۰ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور فعالیت می‌کردند.

کد خبر 478604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.