کاشت نهال به نام نوزادان شهر پره سر

شهردار پره‌سر گفت: با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، یک اصله نهال به نام نوزادان تازه متولده این شهر کاشته می شود.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:به منظور ترویج فرهنگ درختکاری، تشویق شهروندان به حفظ محیط زیست و درختان یک اصله نهال به نام نوزادان تازه متولد شهر پره سر توسط شهرداری کاشته می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کودکان پره سر آینده سازان این شهر هستند، شهرداری به یُمن تولد نوزادان در سال ۱۳۹۹ با کاشتن یک اصله نهال بومی در کوچه یا خیابان محل زندگی نوزاد، فضای سبز شهری را توسعه می‌دهد.

شهردار پره سر عنوان کرد: والدین واجد شرایطی که در محدوده شهری ساکن هستند با اعلام این موضوع به شهرداری می‌توانند در اسرع وقت شاهد کاشت نهالی به نام فرزند تازه متولد شده خود باشند.

شهابی افزود: امیدواریم شهروندان پره سر با مشارکت در این طرح در ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست اقدام مفیدی انجام داده و الگویی برای دیگر شهرها باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری پره سر در سال جاری ۵۰۰ اصله درخت شامل کاج طلایی، پالم، خوج محلی، نارنج، عنبرسائل، افرا، مگلونیا، ازگیل، اقاقیا، افرای قرمز، پرتقال و سیب در فضای سبز شهری کاشته است.

شهردار پره سر گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند پره‌سر ۱.۵۷ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۱۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع است که شامل بلوارها، میدان، رفوژ وسط و لچکی‌ها است.

به گزارش ایمنا، پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 478587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.