توضیحات قالیباف درباره علت حذف برخی پیشنهادات نمایندگان

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده فومن درباره حذف پیشنهادات نمایندگان پیرامون لایحه بودجه گفت: طبق قانون آیین‌نامه، بعد از اصلاح کل و یا رفع ابهام، نمی‌توان اصلاحات جز را مطرح کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز -سه‌شنبه ۱۲ اسفند ماه- مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، در تذکری با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره ضرورت حفظ شأن و منزلت مجلس و دفاع از جایگاه قانونی نمایندگان گفت: طی روزهای اخیر با حذف پیشنهادات نمایندگان از سوی هیأت رئیسه مجلس روبرو بوده‌ایم لذا طبق آئین‌نامه باید اجازه دهیم پیشنهادات نمایندگان مطرح و در صحن علنی درباره خلاف قانون بودن آن تشخیص داده شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: طرح تمامی پیشنهادات نمایندگان در جلسه علنی امکان‌پذیر نیست و معاونت قوانین نیز درباره وارد بودن یا وارد نبودن برخی موارد اظهارنظر کرده که در سیستم نیز ثبت شده است لذا علت عدم طرح این پیشنهادات در صحن، همین موضوع است.

وی در ادامه با اشاره به آئین‌نامه مجلس خاطر نشان کرد: طبق قانون آئین‌نامه زمانی که اصلاح کل و یا رفع ابهام درباره برخی موارد صورت می‌گیرد، نمی‌توان بعد از آن اصلاحات جز را مطرح کرد.

کد خبر 478547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.