غرس ۵ هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سطح شهر به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری غرس می شود.

به گزارش ایمنا، آسوز شعبانی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی این سازمان، اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم ملی به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و هرساله اقدامات گسترده‌ای در حوزه نهال کاری و توسعه فضای سبز توسط نهادهای مرتبط و شهروندان انجام خواهد شد.

وی افزود: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت مناسبی برای کاشت نهال و ترویج فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و حفظ و حراست از طبیعت است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از غرس پنج هزار اصله نهال در پارک‌های جنگلی سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری و در راستای توسعه و گسترش فضای سبز جهت ایجاد محیطی سرسبز و شاداب و ارتقا روحیه شهروندان عملیات کاشت نهال در سطح پارک‌های جنگلی و فضای سبز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نهال‌هایی نظیر سنجد، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، ارغوان، داغداغان، افرا و زبان گنجشک از جمله نهال‌هایی است که در هفته درختکاری غرس می‌شود.

شعبانی گفت: در این هفته عملیات کاشت نهال در پارک جنگلی توس نوذر، واکاری در پارک جنگلی نیشتمان و پارک آبیدر، پارک فرجه و نهال کاری معابر و رفیوژها در سطح مناطق و کاشت نهال در محوطه بیمارستان توحید به پاس قدردانی از کادر درمان انجام خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 478523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.