پیش بینی بورس امروز ۱۲ اسفند + اخبار لحظه‌ای

در روز گذشته بازار فرابورس در بخش بازار بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسید و مجموعاً در سال جاری حدود ۱۶۵ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده و به فروش رسیده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه_ را اینگونه پیش بینی می‌کند: روزهای زیادی است که بازار با یک فرایند تأمین مالی توسط نهادهای دولتی روبرو است که بخش عمده‌ای از آن در جهت کسری بودجه دولت منتشر می‌شود و به منظور هزینه‌های جاری کشور است نه هزینه‌های عمرانی با بازگشت سرمایه.

در روز گذشته بازار فرابورس در بخش بازار بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق به فروش رسید؛ مجموعاً در سال جاری حدود ۱۶۵ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر و به فروش رسیده است. دالان نرخ بهره این اوراق حدود ۲۰ تا ۲۱ درصد می‌باشد؛ این حجم از فروش بدون در نظر گیری آثار تورمی در آینده منجر به جذب نقدینگی بازار در روزهای منفی می‌شود.

در صورتی که کل ارزش صف‌های فروش بازار در ابتدای روز جاری حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود اما ارزش معاملات در بازار فرابورس حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که بیش از نیمی از آن مربوط به اوراق بود، شاید بتوان گفت زمانی که به اتمام فروش این اوراق برسیم بازار رشد می‌کند و روند صعودی مجدد شکل می‌گیرد؛ حال باید کمی بگذرد، تصمیماتی زیادی در جهت حمایت از بازار گرفته شده است اما همچنان مؤثر واقع نشده‌اند.

بازار روزهای جاری تقریباً مشابه هم شده است و کمی روز گذشته متفاوت بود و همه سهم‌ها به صف فروش ننشستند؛ پیش بینی می‌شود بازار فردا متعادل و رو به مثبت باشد.

کد خبر 478499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.