شکل جدید سفر در دوران پساکرونا ایجاد می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی شد تا آمادگی‌هایی برای توزیع سفر به شکلی جدید صورت بگیرد.

مجتبی میرحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، که هفته گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا به شکل محدودتر نسبت سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره فرصتی بود تا با برگزاری نشست‌هایی بین فعالان گردشگری استان‌های مختلف، تجارب متفاوتی برای برنامه‌ریزی در سفرهایی با شکل جدید در دوران پسا کرونا مطرح شود. علاوه بر آن، مقاصدی که می‌توانند برای باز توزیع سفر و گردشگری سلامت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرد نیز در این نمایشگاه مورد بحث قرار گرفت.

وی درباره حضور استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه توضیح داد: از طرف استان سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه یک غرفه ۲۰۰ متری و سه غرفه معرفی صنایع دستی ایجاد شد؛ در غرفه ۲۰۰ متری، ۵۰ عکس از جاذبه‌های گردشگری استان به نمایش گذاشته شد. در کنار این موضوع فرصت‌های سرمایه گذاری استان، پروژه‌های احداث شده و در دست احداث در معرض بازدید قرار گرفت. تصاویری نیز به عنوان لوگوی سیستان و بلوچستان آماده و تمبر همین لوگو با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی رونمایی شد. همچنین، سفال جامی انیمیشن کلپورگان به عنوان تندیس این نمایشگاه در اختیار برخی بازدیدکنندگان، مقامات و شرکت‌های گردشگری قرار گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این استان، گفت: سیستان و بلوچستان با احتساب مرزهای آبی، پهناورترین استان کشور است و به دلیل پراکندگی جاذبه‌های گردشگری را در نقاط مختلف آن، از جمله نقاط روستایی و عشایری، که ۵۰ درصد جمعیت استان در این نقاط است، یکی از جغرافیاهای تازه گردشگری ایران خواهد بود. اما اول باید تصویر ذهنی مردم نسبت به سیستان و بلوچستان بهبود پیدا کند، تا این جغرافیای ذهنی به جغرافیای گردشگری منتهی شود و بر خلاف مقاصد سنتی که هرساله گردشگرانی دارند، مانند اصفهان یا شیراز، مقاصد جدیدی ایجاد شود.

میرحسینی افزود: سیستان و بلوچستان چه از نظر گردشگری تجاری و تاریخی و فرهنگی و چه از نظر طبیعت گردی، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است. بنابراین با توجه به صحبت‌هایی که با فعالان بخش خصوصی گردشگران ایران انجام شد، تاکید بر آن است که یکی از مقاصد سفر در هر فصلی از سال استان سیستان و بلوچستان باشد. در این رابطه در بخش زیرساخت‌های گردشگری و انواع خدمات در تلاشیم تا استانداردهای لازم برای پذیرش مسافران برآورده شود.

وی در پایان تصریح کرد: نمایشگاه فرصتی بود برای جذب گردشگر و ارائه خدمات و ارتباط بی واسطه میان عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا گردشگری، در قالب کتابچه‌های معرفی استان، بروشورهای و بازدید مجازی از ۸۰ اثر استان و کلیپ‌های معرفی به امید داشتن سفرهای ایمن در نوروز ۱۴۰۰.

کد خبر 478478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.