تلاش تروئیکای اروپایی برای پیشبرد طرح ضد ایرانی آمریکا در شورای حکام

خبرگزاری رویترز گزارش داد، تروئیکای اروپا امروز در نشست شورای حکام تلاش کرده است تا طرح آمریکا علیه ایران را پیش ببرد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری رویترز نوشت: علی رغم هشدارهای ایران و روسیه، تروئیکای اروپایی تلاش کرده است از طرح آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تصویب قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت کند.

به گزارش رویترز، در نشست شورای حکام آژانس که ساعاتی پیش به صورت ویدئو کنفرانس و به شکل غیر علنی برگزار شد، انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس یک قطعنامه را میان اعضای شورا پخش کردند که در آن نسبت به آنچه "کاهش شفافیت هسته‌ای" از سوی ایران عنوان شده، شدیداً ابراز نگرانی و از تهران خواسته شده است تا اقدامات اخیر خود را به عقب بازگرداند.

در این پیش‌نویس که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته، همچنین درباره "عدم پیشرفت" در کسب توضیحات از سوی تهران درباره ادعای پیدا شدن ذرات اورانیوم در سه سایت در ایران ابراز نگرانی شده است.

بنا بر این گزارش، روسیه به سایر اعضای شورای حکام متذکر شده است که تصویب قطعنامه به روند سیاسی بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کمکی نخواهد کرد.

مسکو در ادامه تاکید کرده است: چنین اقدامی به میزان زیادی این تلاش‌ها و همچنین چشم‌انداز احیای برجام و همکاری‌های عادی میان ایران و آژانس را پیچیده‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 478477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.