آمار کرونا همدان ۱۱ اسفند؛ ۱ فوتی و ۱۲ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ۱۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس بستری شده‌اند و یک مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی استان همدان رخ داده است.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار کلی ابتلای کرونا در استان همدان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _ دوشنبه ۱۱ اسفند ماه_ اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲ بیمار جدید قطعی مبتلا به کرونا در استان همدان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ مورد بوده است که ۴۹ نفر در بخشی عادی و ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و حال ۳۲ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون ۱۰ هزار و ۴۷۱ نفر در استان همدان به کرونا ویروس مبتلا شدند.

وی با توضیح اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۱ مورد فوتی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونای استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به ۴ هزار و ۵۲۴ نفر رسیده است.

طاهری در خصوص آخرین وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان همدان، تصریح کرد: تا کنون آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان‌های اسدآباد ۳۷۹ نفر، بهار ۶۱۴ نفر، تویسرکان ۶۶۶ نفر، رزن ۴۵۵ نفر، درگزین ۱۹۷ نفر، فامنین ۱۸۳ نفر و کبودر آهنگ ۶۶۷ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون در شهرستان ملایر یک هزار و ۹۱۹ نفر، نهاوند یک هزار و ۱۵۴ نفر و همدان ۳ هزار و ۶۹۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۲۷۷ مورد مثبت بستری نیز در بیمارستان‌های همدان مربوط به افراد غیربومی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و حضور نیافتن در اجتماعات مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است، توضیح داد: خواب کافی، استفاده از میوه و سبزیجات و عدم اضطراب و استرس در پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس بسیار مهم است.

وی گفت: پنج مرحله ضروری برای کنترل بیماری کرونا از جمله شناسایی سریع مبتلایان، جداسازی سریع، درمان سریع، پیگیری وضعیت بهبود یافتگان و دریابی مبتلایان وجود دارد و تا زمانی که این ۵ اصل به درستی انجام شود، می‌توانیم انتظار کاهش آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را داشته باشیم.

طاهری تاکید کرد: به دلیل رعایت افراد و اعمال محدودیت‌ها استان همدان از وضعیت قرمز خارج شده است، اما نباید فراموش کنیم که اگر عادی انگاری شود و دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا در استان رعایت نشود، دوباره به وضعیت قبل بازمی‌گردیم.

کد خبر 478450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.