سپاهان یک- گل گهر صفر/ بچه نازی آباد، قربانی بعدی نویدکیا

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر گل گهر سیرجان موقتاً به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه تیم‌های سپاهان و گل گهر سیرجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های سپاهان و گل گهر سیرجان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌: سجاد شهباززاده (دقیقه ۶۸) برای سپاهان

اخطار: سروش رفیعی (دقیقه ۶۲)، کی روس استنلی (دقیقه ۷۳) از سپاهان- احمدرضا زنده روح (دقیقه ۸۳) از گل گهر

سپاهان: پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر (۹۲- محمدرضا مهدی زاده)، امید نورافکن، عزت الله پورقاز، محمد نژادمهدی، یاسین سلمانی، سروش رفیعی (۷۰- محمدرضا خلعتبری)، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمدرضا حسینی (۷۵- گئورگی گولسیانی)، محمد محبی (۷۰- کی روس استنلی سوارز) و سجاد شهباززاده

مربی: محرم نویدکیا

گل گهر: مهردادبشاگردی، میلاد زکی‌پور (۹۰- علی قربان زاده)، آرمین سهرابیان، علیرضا آرتا (۳۳- گادوین منشأ)، علی دشتی (۳۲- مهران گلزاری)، احمد زنده روح، علیرضا علیزاده، سعید صادقی، نوید عاشوری مرتضی تبریزی، یونس شاکری

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: محمدرضا اکبریان

شرح بازی:

سپاهان در حالی در خانه میزبان گل گهر بود که با توجه به رقابتی که با پرسپولیس و استقلال در صدر جدول دارد، نیاز به هر ۳ امتیاز این دیدار داشت. شاگردان نویدکیا بازی را در ۱۰ دقیقه ابتدایی هجومی و خوب آغاز کردند و موقعیت‌های بسیار خوبی بدست آوردند که با بدشانسی و درخشش مدافعان حریف از دست رفت. ۱۰ دقیقه دوم بازی اما متعلق به گل گهر بود و این تیم به خوبی از زیر فشار سپاهان در آمد و چند موقعیت خوب ایجاد کرد. با به زمین آمدن منشأ در اواسط نیمه اول، برش گل گهر در خط حمله بیشتر هم شد و یک موقعیت بسیار خوب نیز نصیب او شد که با درخشش نیازمند تبدیل به گل نشد.

سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت در نیمه دوم هم بازی را هجومی آغاز کرد اما بازی بسته گل گهر مانع موقعیت سازی برای سپاهانی‌ها می‌شد. با این وجود در اواسط نیمه دوم و در حالی که به نظر می‌رسید سپاهان به طور جدی در این دیدار با مشکل مواجه شده است روی یک ارسال از سوی پورقاز و همکاری نورافکن و شهباززاده، دروازه گل گهر باز شد. پس از گل، تیم مهمان هجومی شد و با سرعت بخشیدن به بازی قصد ضربه زدن به سپاهان را داشت و هرچند شاگردان قلعه نویی چند موقعیت بسیار خوب بدست آوردند اما در نهایت هرطور که بود سپاهان از تک گل خود محافظت کرد و ۳ امتیاز شیرین را بدست آورد.

سپاهان با پیروزی در این دیدار موقتاً به صدر جدول صعود کرد و اختلافش با استقلال رده سومی نیز به ۴ امتیاز افزایش پیدا کرد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۶۸- سپاهان) - ارسال بلند پورقاز پشت مدافعان گل گهر به نورافکن رسید و او پس از یک کنترل خوب، سجاد شهباززاده را جلوی دروازه دید تا با سپردن توپ به او، قفل دروازه گل گهر توسط آقای گل کنونی لیگ شکسته شود.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- روی یک ارسال از سمت راست در تیر دوم نژاد مهدی توپ را با سر برای پورقاز کاشت و ضربه پورقاز در شرایط نامتعادل با واکنش بشاگردی راهی کرنر شد.

دقیقه ۳- نفوذ سلمانی به درون محوطه جریمه گل گهر با ضربه پای چپ او همراه شد اما توپ با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶- پس از یک اشتباه از جانب گل گهری ها توپ به محمدرضا حسینی رسید که او با نفوذ به درون محوطه جریمه ضربه محکمی زد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳- روی یک اشتباه توپ در موقعیت بسیار عالی به منشأ رسید و او پس از یک چرخش دروازه خالی از دروازه بان سپاهان را دید اما ضربه او را پیام نیازمند که در میانه‌های محوطه جریمه حضور داشت دور کرد.

دقیقه ۴۲- ضربه محمدرضا حسینی از درون محوطه جریمه را مدافع گل گهر از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۵۱- ضربه پای چپ محکم زنده روح از راه دور در دستان پیام نیازمند قرار گرفت.

دقیقه ۶۰- همکاری اسماعیلی فر و حسینی با نفوذ حسینی به درون محوطه جریمه و ضربه خطرناک او همراه بود اما بشاگردی با واکنشی خوب شوت حسینی را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۷۱- ارسال بلند گل گهری ها در شلوغی محوطه جریمه با یک ضربه خطرناک همراه شد اما نیازمند به خوبی توپ را دور کرد.

دقیقه ۸۱- میلاد زکی پور درون محوطه جریمه سپاهان در یک موقعیت عالی صاحب توپ شد اما پاس او قبل از اینکه به مهاجم برسد با تکل عالی گولسیانی راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۷- شوت سجاد شهباززاده با اختلافی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

ساعاتی پیش از این دیدار خبر فوت زلاتکو کرانچار، سرمربی سابق سپاهان مخابره شد و بازیکنان سپاهان به همین دلیل در این دیدار با بازوبندهای مشکی به میدان رفتند.

بهترین بازیکن:

عزت الله پورقاز، مدافع سپاهان که با بازگشتش به ترکیب اصلی تمرکز و رهبری را به خط دفاع آورده است امروز هم در امور دفاعی و هم روی تک گل بازی تأثیرگذار بود و بدون شک بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 478436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.