سرقت ۴۰ میلیاردی از منازل اصفهان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان غیر بومی که بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از منازل مردم سرقت کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین ترکیان، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن در شهر اصفهان مبنی بر سرقت مقادیر زیادی طلا و نقره از داخل گاو صندوق منزل وی، کارآگاهان در محل حضور یافته و پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار بجا مانده از سارقان و همچنین استفاده از پایش‌های تصویری دریافتند این سرقت توسط اعضای یک باند ۳ نفره صورت گرفته است.

وی افزود: در ادامه با تلاش‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان هویت اصلی متهمان به دست آمده و مشخص شد، این افراد از استان‌های غربی به وسیله یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ به منظور سرقت از منازل وارد محدوده شهر اصفهان شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام با رصد اطلاعاتی و ردیابی‌های هوشمندانه کارآگاهان، اعضای این باند در حالی که قصد انجام سرقت از یک منزل در یکی از محلات شهر اصفهان را داشتند، شناسایی و در یک اقدام ضربتی پیش از اینکه فرصت فرار پیدا کنند دستگیر شدند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه سارقان با شناسایی و تعقیب افراد متمول در یک فرصت مناسب وارد منزل آنها شده و با تخریب گاوصندوق‌های آنها طلا، سکه و ارزهای موجود را سرقت کرده و متواری می‌شدند، گفت: متهمان دستگیر شده در تحقیقات تخصصی به ۱۵ فقره سرقت از منازل مردم اعتراف کردند که برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ارزش اموال به سرقت رفته توسط این افراد ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی، عنوان کرد: به شهروندان به همان اندازه که اقدام به جمع‌آوری اموال با ارزش می‌کنند به اندازه ناچیزی می‌توانند برای استفاده از تجهیزات ضد سرقت هم هزینه کرده و با این کار فرصت ارتکاب جرم را از سارقان بگیرند ضمن اینکه توصیه می‌کنیم شهروندان از نگهداری اموال و وجوه با ارزش خود در منازل خودداری کرده و آنها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند و یا از گاوصندوق‌های ضد سرقت و یا گاوصندوق‌هایی که درون دیوار تعبیه می‌شوند و قابل تشخیص برای سارقان نیستند، استفاده کنند.

کد خبر 478433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.