آخرین اخبار از طرح افزایش دوبار در سال حقوق کارگران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است با توجه به نوسانات نرخ ارز و تغییر قیمتها در طول سال، ترمیم و افزایش دوبار در سال حقوق کارگران باید جزو برنامه های سال آینده شورای عالی کار باشد.

به گزارش ایمنا، فتح الله بیات اظهار کرد: نمایندگان کارگری جز اولین گروه‌هایی بودند که بحث افزایش دوبار در سال حقوق‌ها را مطرح و پیگیری کردند و بعد که مجلس ورود کرد، مورد موافقت کمیسیون اجتماعی قرار گرفت و طرحی در این خصوص تدوین و آماده کرد.

وی ادامه داد: از نمایندگان دلسوز مجلس که به مباحث کارگری ورود کرده و کارگران را حمایت می‌کنند تشکر می‌کنیم و انتظار داریم که این طرح به نتیجه برسد و از دستور کار خارج نشود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه اگر حداقل حقوق کارگران در سال دوبار ترمیم و افزایش پیدا کند کارگران به حداقل‌ها دست پیدا می‌کنند و قدرت خرید آنها از وضعیت فعلی کمی بالاتر می‌رود لذا می‌خواهیم که نمایندگان مجلس اعلام کنند که این طرح به کجا رسید و هر چه سریع‌تر آن را تعیین تکلیف کنند تا به اجرا درآید.

بیات ادامه داد: امسال شاهد تغییر چند نوبته قیمت‌ها در برخی اقلام و کالاهای اساسی بودیم و یکسری از بنگاه‌ها حتی با نرخ دلخواه اجناس خود را روانه بازار کردند طبعاً در چنین شرایطی چطور دستمزدها باید درجا بزند و افزایش نیابد؟ این حق جامعه کارگری و حداقل بگیر است که با توجه به این مساله افزایش حقوق داشته باشد تا بتواند امرار معاش کند، غیر از این حق‌الناس و احجار به جامعه کارگری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کسی نمی‌تواند قول بدهد که ثبات به بازار ارز برگردد و تضمین کند که قیمت‌ها در طول سال ثابت بماند بنابر این حقوق کارگران به جهت بهبود وضع معیشت و قدرت خرید باید ترمیم شود و افزایش دوبار در سال مزد جز برنامه‌های سال آینده شورای عالی کار باشد.

منبع: ایسنا

کد خبر 478431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.