حضور افراد کم‌بینا در نمایشگاه‌های آنلاین هنر اتریش

مدیران موزه معروف آلبرتینا، واقع در وین پایتخت اتریش، به زودی پادکستی زنده منتشر خواهند کرد که فرصت بازدید از نمایشگاه‌های هنر موزه را به صورت آنلاین در اختیار افراد دارای اختلالات بینایی قرار می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گسترش بیماری کووید -۱۹ منجر به خانه‌نشین شدن بسیاری از مردم جهان شده و لطمه‌های جدی بر جسم و روان آنان وارد کرده است. در این بین، افراد دارای معلولیت رنج بیشتری را متحمل شده‌اند چرا که اغلب به تنهایی از توانایی لازم برای رفتن به مکان‌های عمومی برخوردار نیستند. البته در بسیاری از کشورهای جهان، رویدادهای بسیاری به صورت اینترنتی ارائه شده تا خلأ به وجود آمده در ارتباطات بین مردم و حضور در مراکز فرهنگی را تا حدودی جبران کند به عنوان مثال، در بعضی از شهرهای توریست‌پذیر جهان، آثار تاریخی به صورت آنلاین قابل تماشا است و علاقمندان از سراسر دنیا می‌توانند پس از پذیرفتن شرایط لازم و در صورت نیاز پرداخت وجه، به بازدید از این آثار از طریق گوشی‌های تلفن همراه یا سایر وسیله‌های ارتباطی بپردازند.

حضور مردم کم‌بینا در نمایشگاه‌های آنلاین هنر اتریش

مدیران موزه هنر آلبرتینا به همراه انجمن کمک به افراد کم‌بینا در تلاشند زمینه را برای دسترسی برابر افراد دارای اختلالات بینایی جهت بازدید از هنرهای نمایشگاه‌های موزه فراهم آورند. در نتیجه تمام مردم، سالم و کم بینا، از حق یکسان برای تماشای آثار هنری برخوردار خواهند بود. تمام خدمات به صورت آنلاین در اختیار شهروندان وینی قرار خواهد گرفت و علاقمندان می‌توانند پس از ثبت نام در انتظار پیوستن به نمایشگاه‌های هنر بمانند.

البته تا قبل از انتشار ویروس کرونا نیز، کارکنان موزه آلبرتینا برنامه‌های مشابه زیادی برای بازدید از آثار هنری و تاریخی موزه اجرا می‌کردند، اما هیچ‌گاه خدمات خاصی برای افراد کم‌بینا در نظر گرفته نمی‌شد. اما در طرح جدید موزه، تمام اطلاعات و آثار هنری به صورت پادکست در اختیار افراد قرار می‌گیرد تا همگی بتوانند بازدید موزه لذت‌بخشی را تجربه کنند.

حضور مردم کم‌بینا در نمایشگاه‌های آنلاین هنر اتریش

کد خبر 478411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.