مدیریت تخصصی پسماندهای حجیم و الکترونیکی در آستانه نوروز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ساماندهی بخش حجیم پسماندهای خانگی و پسماندهای الکترونیکی شهروندان در آستانه خانه تکانی سال نو خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همواره در آستانه سال نو و شروع خانه تکانی، شاهد تولید مقادیر زیادی از پسماندهای خانگی هستیم که بخش زیادی از آن از نوع پسماندهای حجیم است و نمی‌توان آن را همراه با پسماند تر یا خشک تحویل داد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند به منظور ساماندهی این بخش از پسماندها، افزود: تدابیری اتخاد شده تا شهروندان اصفهانی درخواست جمع آوری پسماندهای حجیم از جمله موکت، فرش، مبل مستعمل و کمد را از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت کنند تا مأموران سازمان در اولین فرصت با مراجعه به آدرس ثبت شده، نسبت به جمع آوری این اقلام اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان این که تنها راهکار جمع آوری اقلام حجیم تماس با سامانه ۱۳۷ است، تأکید کرد: شهروندان باید به خاطر حفظ زیبایی بصری شهر و بهداشت محیط زیست شهری از رها کردن هرگونه پسماند حجیم در معابر شهری خودداری کنند و جمع آوری این پسماندها را تنها از طریق اعلام آدرس به سامانه ۱۳۷ پیگیری کنند.

وی از تدابیر صورت گرفته برای تحویل پسماندهای الکترونیک در ایستگاه‌های بازیافت خبر داد و افزود: ایستگاه‌های بازیافت مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان پسماندهای الکترونیکی شامل انواع وسایل برقی خراب شده و فرسوده، بردهای الکترونیکی، اجزای رایانه، سیم‌ها و تلفن‌های همراه بدون استفاده را از شهروندان دریافت کرده و همانند دیگر پسماندهای دریافتی در ایستگاه‌ها ما به ازای آن به شهروندان از محصولات موجود در ایستگاه اهدا می‌کنند.

محمدی با اشاره به لزوم جداسازی پسماندهای الکترونیک از سایر گروه‌های پسماند، گفت: پسماندهای الکترونیکی معمولاً حاوی عناصر فلزی سنگینی هستند که در صورت مخلوط شدن با پسماندهای تر می‌تواند به منابع آبی و خاکی آسیب‌های فراوانی بزند  در حالی که اگر این گروه از پسماندهای به طور کامل جداسازی شوند، ضمن کمک به حفظ محیط زیست برای اقتصاد جامعه نیز مفید خواهد بود و در فرآیند بازیافت قرار می‌گیرند.

کد خبر 478378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.