آغاز اجرای طرح استقبال از بهار در سنندج

معاون خدمات شهری شهردار سنندج گفت: به منظور خدمت رسانی به شهروندان و ارتقاء سیما و منظر شهری زیبا و نشاط و شادابی میان شهروندان در آستانه سال نو شهرداری سنندج در قالب طرح استقبال از بهار تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است.

به گزارش ایمنا، لقمان حیدری اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال امسال نیز به مثابه هرسال علاوه بر ارائه خدمات عمومی در سطح شهر اقداماتی در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان و ارتقا سطح رضایت‌مندی آنان در دستورکار قرار دارد.

وی گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا ستاد استقبال از بهار شهرداری سنندج به منظور خدمت‌رسانی به شهروندان و ارتقا سیما و منظر شهری زیبا و نشاط و شادابی میان شهروندان در آستانه سال نو تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده است.

ممنوعیت‌ها در تعطیلات نوروزی

معاون خدمات شهری شهردار سنندج عنوان کرد: امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا اقداماتی برای جلوگیری از عدم شیوع این ویروس از جمله ممنوعیت برپایی چادر در سطح پارک‌ها و بوستان‌ها و خودداری از اسکان مسافر در مکان‌های اقامتی صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مناطق و نواحی در همین راستا باید نسبت به انجام عملیات گلکاری در سطح پارک‌ها، بوستان‌ها، میادین و رفیوژها، هم سطح نمودن دریچه‌های سطح شهر جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی و خطرات احتمالی، تعمیر، شستشو و راه‌اندازی آبنماها، لکه‌گیری و آسفالت معابر و پاکسازی و ساماندهی ورودی‌های سطح شهر اقدام کنند.

حیدری افزود: رفع نواقص تمام مبلمان پارکی و وسایل بازی کودکان و سرویس‌های بهداشتی، پاکسازی پایه پل‌ها و علائم ترافیکی و دیوار معابر اصلی و عدم صدور مجوز حفاری و اقدامات مؤثر جهت ممنوعیت نصب چادر در پارک‌های سطح شهر نیز در این خصوص انجام شود.

جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

وی گفت: از دیگر تمهیدات صورت گرفته شستشو، تعویض و تعمیر مخازن زباله و فرسوده پلاستیکی، جمع‌آوری لاستیک و مواد اشتعال‌زا، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، نظارت بر جمع‌آوری زباله به ویژه در نواحی منفصل، رنگ‌آمیزی جداول، برداشت نخاله‌های ساختمانی است.

معاون خدمات شهری شهردار سنندج خاطرنشان کرد: انجام عملیات سم پاشی زمستانه، برپایی سفره هفت سین و المان‌های نوروزی و نورپردازی میادین اصلی و ورودی‌های شهر، آذین بندی میادین اصلی شهر، نصب تابلوهای هدایت مسیر، نظارت بر گلکاری و احیا فضای سبز از اهم اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری است.

وی تصریح کرد: آماده‌باش کامل ناوگان تاکسیرانی و توجیه تاکسیرانان با توجه به شرایط کرونایی، نظافت محوطه پارک سوار و سرویس‌های بهداشتی، رنگ آمیزی جداول محوطه ترمینال و پارک سوار از دیگر اقدامات انجام شده است.

راه‌اندازی کارخانه آسفالت

وی اضافه کرد: سازمان عمران و بازآفرینی شهری نیز نسبت به آمادگی و برقراری تمام جایگاه‌های cng در ایام تعطیل، خط کشی معابر ورودی سطح شهر، برداشت لکه‌های معابر سطح شهر و راه‌اندازی کارخانه آسفالت و توزیع آسفالت مورد نیاز اقدام خواهد کرد.

حیدری عنوان کرد: اصلاح شبرنگ و نوشته‌های تابلوها، اصلاح تابلوها و نصب تابلو بر پایه‌های فاقد تابلو، نصب تابلوهای جهت‌یاب، رنگ آمیزی پایه‌های علائم ترافیکی، احیا و ترمیم سرعت‌گیرهای سطح شهر از جمله اقدامات حوزه ترافیک است.

وی همچنین به رفت و روب و نظافت محوطه آرامستان بهشت محمدی، غبارروبی گلزار شهدا، گلکاری و احیا فضای سبز محوطه و رنگ‌آمیزی جداول محوطه در حوزه آرامستان‌ها و کنترل و نظارت لازم جهت جلوگیری از خاک و نخاله اشاره کرد.

تمهیدات شهرداری سنندج در شب چهارشنبه سوری

معاون خدمات شهری شهردار سنندج افزود: آمادگی و استقرار آتش‌نشانان در شب‌های چهارشنبه سوری و شب عید و آماده‌باش پرسنل و آمادگی ایستگاه‌ها و ماشین‌آلات جهت امدادرسانی در ایام عید از دیگر اقدامات این شهرداری در راستای اجرای طرح استقبال از بهار است.

منبع: فارس

کد خبر 478342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.