نورپردازی ۵۰ اثر از بافت‌های تاریخی یزد تا پایان سال

شهردار یزد از اهمیت نورپردازی در سایر بافت‌های تاریخی شهر یاد کرد و از نورپردازی ۵۰ اثر دیگر در سایر بافت‌های تاریخی شهر یزد تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، جمال‌الدین عزیزی از نورپردازی ۵۰ اثر دیگر در بافت‌های تاریخی یزد خبر داد و گفت: این اقدام تا پایان سال جاری با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نورپردازی نقاط متعدد بافت تاریخی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال گفت: از بادگیرها تا کوچه و ساباط‌ها و آب انبارها در محدوده بافت جهانی یزد نورپردازی شده‌اند، البته نقاط دیگری مانند بنای تاریخی امیر چقماق و برج ساعت یزد نیز در خارج از این عرصه نورپردازی شده‌اند.

شهردار یزد با اشاره به اهمیت نورپردازی و روشنایی در بافت‌های تاریخی اظهار کرد: نورپردازی علاوه بر تأثیر مثبت در رونق گردشگری تأثیر قابل توجهی در افزایش سطح کیفیت در بافت‌های تاریخی و همچنین افزایش امنیت در بافت تاریخی می‌شود.

وی نورپردازی بافت‌های تاریخی را اقدامی بین بخشی میان اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری دانست و گفت: برنامه‌ریزی شهرداری به سمت توسعه نورپردازی در سایر بافت‌های تاریخی خصوصاً بافت جهانی است که بتواند نقش مؤثری را در احیای سکونت و گردشگری در سایر بافت‌های تاریخی شهر یزد را داشته باشد.

عزیزی تقویت زیرساخت‌های گردشگری و سکونت در بافت تاریخی را نوعی سرمایه گذاری در آینده شهر یزد دانست و گفت: شهر جهانی باید به تقویت زیرساخت‌های شهری بپردازد و توسعه نورپردازی از اهم امکانات شهری جهانی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 478298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.