عفونت‌های تنفسی را با گیاه برگ بو درمان کنید

یک مشاور طب سنتی گفت: گیاه برگ بو از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ویژگی‌های گیاه برگ بو اظهار کرد: این گیاه حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است که نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد. برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود، معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌ آن به ۱۰ متر هم می‌رسد.

وی ادامه داد: در بسیاری از مکان‌ها از این گیاه برای تزئین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما مصرف عمده آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است. اصل رویش این گیاه از منطقه مدیترانه است و به عنوان عطر غذا کاربرد دارد. در ایران برگ بو را بیشتر به عنوان یک ادویه می‌شناسند و استفاده از آن هم در غذاها کمتر مرسوم است.

این مشاور طب سنتی خاطرنشان کرد: برگ بو به جز استفاده خوراکی، استفاده‌های دارویی و باغبانی هم دارد و یک گیاه بسیار مفید و زیبا برای منازل به شمار می‌رود.

وی با اشاره به خواص گیاه برگ بو تصریح کرد: گیاه برگ بو در پزشکی برای تقویت معده، هضم غذا، به عنوان اشتهاآور و همچنین ادرارآور استفاده می‌شود. جوشانده و روغنی که از این گیاه تهیه می‌شود، در درمان تورم‌های موضعی نیز به کار می‌رود.

یوسفیان با توضیح این که برگ بو یک ضدعفونی کننده قوی است، افزود: این گیاه برای درمان عفونت روده‌ای، یک ضد عفونی کننده مفید و مؤثر است و برای درمان برونشیت مزمن نیز استفاده می‌شود. همچنین دم کرده گیاه برگ بو که با جوشاندن سه برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب افراد را کاهش می‌دهد.

این مشاور طب سنتی با تاکید بر این که گیاه برگ بو برای رفع عفونت‌های تنفسی مؤثر است، اضافه کرد: می‌توان دستمال خیس شده در دم کرده گیاه برگ بو را روی قفسه سینه قرار داد تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری شود.

وی با بیان این که برگ بو برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است، اظهار کرد: دم کرده برگ بو هضم غذا را آسان کرده و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند. همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا، برای درمان بی‌اشتهایی مفید است. اگر این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید به هضم غذا کمک می‌کند.

یوسفیان گفت: ماساژ دادن با روغن طبیعی برگ بو، ورم و درد ناشی از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرن را تسکین می‌دهد. کسانی که از شوره سر رنج می‌برند، می‌توانند چند قطره روغن این گیاه را به شامپوی خود اضافه کنند تا از این مشکل رهایی یابند. آنزیم‌های موجود در گیاه برگ بو با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علائم اختلالات گوارشی را کاهش داده و ناراحتی معده را درمان می‌کند.

کد خبر 478279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.