شناسایی بیمه‌شدگان از طریق کد دستوری، پیامک و سامانه‌ اینترنتی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان درباره نحوه ارائه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی، نحوه شناسایی بیمه شدگان و مفید بودن طرح نسخه‌های الکترونیک توضیحاتی ارائه داد.

علی اعتصام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه قطعاً طرح نسخه الکترونیک مفید است، اما در ابتدای امر با نقص‌هایی نیز ممکن است همراه باشد، اظهار کرد: این طرح کل کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد و بیماران می‌توانند در تمام کشور به طور الکترونیکی پیگیر کار خود شوند.

وی ادامه داد: وجود اینترنت از ملزومات این طرح است، اما خدمات به شکل آفلاین یا با دفترچه‌های سابق که هنوز برگه دارند و هم با سربرگ‌های نسخه‌ها قابل ارائه است، با اجرایی شدن طرح کنار رفتن دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از یکم اسفند، دیگر لازم نیست بیمه‌شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که اوراق دفترچه آن‌ها به پایان می‌رسد، می‌توانند هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه دهند و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.

استعلام پوشش خدمات درمان قبل از مراجعه به مراکز درمانی

وی در خصوص شناسایی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی توسط پزشکان، افزود: پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری #۱۴۲۰*۴* (بدون استفاده از اینترنت)، پیامک و سامانه اینترنتی و سایت سازمان به آدرس es.tamin.ir که ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آن‌ها را بر اساس ضوابط ارائه دهند.

وی گفت: همه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کرده و از پوشش بیمه‌ای اطمینان حاصل کنند.

اعتصام‌پور تصریح کرد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران باید برای تکمیل اطلاعات خود و افراد تحت تکفل به سامانه eservices.tamin.ir مراجعه و استحقاق درمانی خود را بررسی کنند.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی می‌توانند از سربرگ‌های نسخه‌های خودشان برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استفاده کنند، بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها و اکثر مراکز درمانی خصوصی در استان برای اجرای طرح همکاری کرده‌اند.

کد خبر 478272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.