آلمان در مرزهای فرانسه سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌کند

دولت آلمان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس‌های جهش یافته کرونا قواعد سفر در منطقه مرزی موزل فرانسه را تشدید می‌کند.

به گزارش ایمنا، در روند مبارزه با گسترش جهش‌های خطرناک ویروس کرونا آلمان سفرها از منطقه مرزی ب فرانسه موزل به آلمان را تشدید می‌کند.

بر اساس اعلام موسسه رابرت کخ آلمان دولت فدرال از روز سه شنبه منطقه مرزی آلمان با فرانسه در ایالت‌های سارلند و راینلند-فالتز را به عنوان منطقه خطر ویروس‌های جهش یافته طبقه بندی می‌کند. مسافران از این منطقه مرزی فرانسه با حدود یک میلیون سکنه باید در آینده هنگام سفر به آلمان یک تست منفی کرونا را ارائه دهند که بیش از ۴۸ ساعت از آن نگذشته باشد.

شرکت‌های هواپیمایی و همچنین شرکت‌های اتوبوسرانی و قطار هم دیگر مجاز به حمل مسافر از موزل نیستند. استثنائاتی تنها درباره اتباع آلمانی و خارجی‌هایی که در آلمان زندگی می‌کنند در نظر گرفته شده است. همچنین حمل و نقل کالا هم نباید تحت تاثیر این قانون دولت فدرال آلمان قرار گیرد.

کلمنت بیون وزیر امور اروپایی فرانسه درباره این تصمیم برلین ابراز تاسف کرده و گفته است: ما در موزل اقدامات ضد کرونایی را تشدید کرده ایم.

یکی از مقامات در این منطقه مرزی در فرانسه هم این اقدام برلین را وحشیانه و یکجانبه ارزیابی کرده است.

ویروس‌های جهش یافته در منطقه مرزی موزل فرانسه به شدت در حال گسترش است و بر اساس اطلاعات نخست وزیر فرانسه حدود ۶۰ درصد تست‌های مثبت کرونا در این منطقه با ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی ارتباط دارد.

فرانسه در هماهنگی با طرف آلمانی هفته گذشته قواعد سفر در منطقه موزل را تشدید کرده بود.

از جمله مناطقی که تا به حال در لیست مناطق خطر ویروس‌های جهش یافته آلمان قرار گرفته اند ۱۴ کشور و دو منطقه هستند که شامل منطقه موزل فرانسه، جمهوری چک، تیرول اتریش، اسلوکی، پرتغال و ایرلند هستند.

منبع: تسنیم

کد خبر 478248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.