۶۰ درصد طرح‌های شهری به حوزه حمل و نقل اختصاص دارد

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان گفت: ۶۰ درصد طرح‌های این اداره کل شامل ۲۴۰ طرح مربوط به حمل و نقل و ترافیک است که حساسیت بالایی در امور شهری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید کورنگ بهشتی در برنامه تلویزیونی " اینجا اصفهان" اظهار کرد: ۷۰ درصد بودجه شهرداری به پروژه‌های عمرانی و مابقی به پروژه‌های جاری و خدمات شهری اختصاص دارد، عمران شهری شامل تعریف پروژه‌ها، تصویب در بودجه، مهندسی خواسته‌ها، مقدمات طراحی و مهندسی است، بعد از تهیه طرح‌های اولیه در کمیسیون‌های بخش‌های مختلف ذی‌نفع به بحث گذاشته می‌شود تا مدیران و کارشناسان طرح را بررسی کنند.

وی افزود: بعد از تصویب کلیات فاز اول طرح، جزئیات و نقشه‌های اجرایی و برآورد تهیه و جهت انتخاب پیمانکار به حوزه معاونت عمران ارسال می‌شود. ظرفیت دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان، ۴۰ مهندس عمران، مکانیک و تأسیسات برقی است که ۵۰ درصد آنها کارشناسی ارشد و دکترا دارند و در برخی پروژه‌ها به علت محدودیت نیروی انسانی از مشاوران خبره سطح شهر استفاده می‌شود.

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۱۹ سال پیش دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان تحت عنوان سازمان طراحی تأسیس شد که مورد تأیید وزارت کشور نبود بر این اساس یک سال گذشته سازمان طراحی به چارت قانونی وزارت کشور انتقال یافت و به اداره کل تبدیل شد؛ امروز این اداره کل با اساسنامه وزارت کشور هم‌خوانی دارد. در طی ۱۸ سال، متوسط سالانه ۳۰۰ طرح در این سازمان تکمیل و ابلاغ شده است اما با همت اداره کل دفتر فنی و طراحی شهرداری در سال ۹۸ با فعالیت شبانه روزی ۳۵۰ طرح تکمیل شد و امسال که با پدیده کرونا روبرو بودیم و محدودیت‌های موجود و دورکاری‌های اجباری ۴۲۰ طرح با بازنگری در سال ۹۹ انجام شد.

کورنگ بهشتی ادامه داد: ۶۰ درصد طرح‌ها شامل ۲۴۰ طرح مربوط به حمل و نقل و ترافیک است که حساسیت بالایی در امور شهری دارد و ۱۷ درصد طرح‌ها شامل ۷۳ طرح مربوط به خدمات شهری که شامل پارک‌ها، ایستگاه‌های آتش نشانی و ساختمان‌های خدماتی است.

وی افزود: از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا تصمیم گرفتیم جلسات کمیته را به صورت مجازی برگزار کنیم در این راستا زیرساخت‌های لازم با همکاری سازمان فاوا فراهم شد؛ این جلسات حتی در شرایط عادی نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود در این راستا تاکنون ۴۵ جلسه کمیته فنی به خوبی به صورت مجازی برگزار شده است. در دورکاری نیز پرسنل استراحت نمی‌کردند زیرا قدم به قدم با کمک شبکه‌های مجازی با مدیران در ارتباط بودند و طرح‌ها را تکمیل می‌کردند.

مدیر کل دفتر فنی و طراحی شهرداری اصفهان گفت: از جمله طرح‌های این سازمان در بخش فرهنگی سالن‌های ورزشی روباز و سر بسته در مناطق ۱۳و ۸، سالن مطالعه در منطقه ۵ سپاهان شهر و حسین آباد، در منطقه ۶ مجموعه فرهنگی شهید کشوری است؛ مهمترین پروژه در زمینه حمل و نقل نیز رینگ حفاظتی و تقاطع‌های آفتاب و شهید سردار سلیمانی خیابان‌های آسمان و تابان است که به تازگی به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه رینگ حفاظتی از سال ۸۲ در دستور کار شهرداری بوده که به علت‌های گوناگون این پروژه به سرانجام نمی‌رسید، اما در این دوره این پروژه حیاتی در دستور کار قرار گرفت؛ در این راستا طراحی تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی که بخشی از رینگ را تکمیل می‌کند، انجام شد، با احداث این تقاطع خودروهای سنگین می‌توانند از شمال و شرق اصفهان از این طریق به سمت جنوب حرکت کنند و دیگر نیاز به عبور از میدان ارغوانیه نیست؛ در این محور تصادفات زیادی رخ می‌داد.

کورنگ بهشتی ادامه داد: بیش از ۱۰ سال ورود خودروهای سنگین به خیابان خاتون آبادی ممنوع بوده، ولی به اجبار از این مسیر عبور می‌کردند، اما با تکمیل این تقاطع و هفت کیلومتر فاصله تا تقاطع آفتاب خودروها در یک مسیر استاندارد قرار خواهند گرفت. که در سایه شجاعت و اراده مدیریت شهری و همدلی قوی میان شورای اسلامی شهر و مدیریت شهر این اتفاق میسر شده است.

کد خبر 478245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.