سنگ‌اندازی‌ها نمی‌تواند مانع خدمات‌رسانی مدیریت شهری شود

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در خصوص عملکرد موفق مدیریت شهری بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در خصوص عملکرد موفق مدیریت شهری و بعضی از تهاجمات و تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تشکلی اصیل است و فلسفه وجودی آن پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و ارزش‌های ناب آن، چون کرامت ذاتی انسان، آزادی، عدالت و رعایت حقوق همه افرادی که در یک محدوده جغرافیایی چون شهر اصفهان زندگی می‌کنند بوده است.

این جبهه که از مجموعه احزاب و افراد اصلاح طلب تشکیل شده و سال هاست، در کنار مردم بوده و مانده است، در سال ۹۶ با تحلیل شرایط و نیاز شهر، افرادی را با تخصص‌ها و توانمندی‌های مختلف در قالب لیستی سیزده نفره برای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به مردم معرفی نمود، که به طور کامل مورد اقبال و پذیرش اکثریت قاطع شهروندان قرار گرفت.

خوشبختانه این شورای برآمده از رأی قاطع شهروندان، با عنایت به آنچه در هنگام انتخابات به آنان ارائه شده بود و نیز بررسی و مداقه در برنامه‌هایی که کاندیداهای تصدی شهرداری ارائه کرده بودند در نهایت و با اجماع، آقای دکتر نوروزی را به عنوان شهردار برگزید و به این ترتیب دوره جدید مدیریت شهری آغاز شد.

بر کسی پوشیده نیست در آن زمان، شهرداری با مشکلاتی از قبیل انباشت بدهی‌ها، تأخیر در پرداخت حقوق‌ها، عدم چابکی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی همچون مترو، مواجه بود.

غلبه بر این گونه مشکلات، آرام کردن فضاهای اعتراضی، ریل گذاری‌های جدید برای سرعت یافتن پروژه‌ها و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های جدید مورد نیاز شهر که آسایش و آرامش مردم را در پی داشته باشد، نیازمند تعامل متقابل شورا و مدیریت، همه جانبه گری، بررسی و تصویب برنامه‌ها و طرح‌ها بدون فوت وقت بود که با تلاش شبانه روزی و لطف خداوند حاصل و این مهم محقق گردید.

اکنون که حدود سه سال ونیم از آغاز این دوره مدیریت شهری گذشته، علی رغم وجود موانعی چون شرایط سخت تحریم‌ها، رکود و تورم، و نیز شیوع ویروس کووید ۱۹ که بی تردید بر کاهش درآمدهای شهرداری تأثیر جدی داشته، اما خوشبختانه امروز خانواده بزرگ شهرداری، آشنایان به مدیریت شهری و عموم مردم عزیزمان شاهدند که در این مدت کوتاه نسبت به دوره‌های گذشته، چه حجمی از پروژه‌ای به جامانده از قبل به پایان رسیده و افتتاح شده و چه حجمی دیگر، عملیات اجرایی آنها آغاز و عنقریب به پایان می‌رسد.

آنچه ما را نزد مردم سر افراز کرده و به آن افتخار می‌کنیم، تنها جنبه‌های سخت افزاری و اجرای پروژه‌های بزرگ و ماندگار درشهر نیست، بلکه افتخاری شاید مهم‌تر، جنبه‌های نرم افزاری از قبیل قانون مداری، رعایت حقوق شهر وندی، شفافیت، روان سازی امور و پاکدستی است که شاهد بوده ایم و ستایش برانگیز است. بدین لحاظ باید قدردان زحمات اعضای محترم شورا، شهردار محترم و همه دست اندرکاران بود و نیز خداوند را شاکر.

دور از انتظار نیست، رقبای غیر منصف و یا کسانی که منافعی در تقابل با منافع عمومی و حقوق شهروندی داشته اند و خود را و گروه‌های مرتبط با خود رامتضرر دیده اند، به بهانه‌های واهی و استناد به مواردی که وجود و یا عدم وجود آنها ربطی به مدیریت شهری ندارند، با زبان و قلم و بعضاً استفاده‌های ابزاری از دین و مقدسات و ارزش‌های مورد احترام مردم، هر زمان به گونه‌ای، سعی در تحریک احساسات بخشی از جامعه داشته باشند و متأسفانه از ایراد هرگونه افترا و تهمت، ابایی نداشته و کودکانه از سنگ پرانی لذت برند.

ما معتقدیم از آنجا که در هر برنامه و در جریان هر اقدامی اشکالاتی می‌تواند وجود داشته باشد بنابراین نقد و انتقاد مستند و مشفقانه امری لازم و موجب بهبود جریان امور و پیشرفت آن است و باید از آن استقبال کرد. اما تخریب و انتقام گیری از مردم و رأیی که به افرادی داده اند و به دیگرانی نداده اند، امری دیگر است و وجدان عمومی آن را درک و برنمی تابد.

این هم دور از انتظار نباید باشد، مردمی که خود می‌بینند، ارزیابی و مقایسه می‌کنند، به موقع موضع گیری و پاسخ لازم را به این مانع تراشی‌ها، تهمت‌ها، افتراها و سنگ پرانی‌ها و اندیشه‌هایی که این گونه موارد ازآن بروز و ظهور می‌یابد، خواهند داد و بر فرض که این گونه افکار، با استفاده از ابزارهایی، شرایط را به صورتی در آورند که مردم نتوانند پاسخ و نظر خود را بدهند، معلوم است چه پیامدهایی را در دراز مدت خواهد داشت.

ما از مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم همچنان به عهد و پیمانشان با شهروندان و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی که ذکرشان رفت پایبند باشند. از هجمه‌ها نهراسند، برنامه‌ها و مصوباتی که به عنوان نمایندگان مردم از قبیل نامگذاری‌ها داشته اند، به پیش برند و به اجرا درآورند و فراموش نکنند که " من کان لله کان الله له"
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان
۹۹/۱۲/۱۰
 

کد خبر 478197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.