لزوم اطلاع رسانی گسترده درباره ایجاد مسیرهای دوچرخه اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: می‌توان با مطالعات بیشتر و پژوهش‌های منطقی، علمی و میدانی و اطلاع رسانی‌های گسترده درباره اثرات ایجاد مسیرهای دوچرخه، از اشکالات آنها کاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا امینی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدتی است که بر اساس اعلام شهردار اصفهان مبنی بر ایجاد ۷۷۰ کیلومتر مسیر عبور دوچرخه در شهر شاهد تلاش مناطق و معاونت حمل و نقل برای اختصاص بخشی از معابر موجود به این مسیرها با نصب جداکننده‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: اگرچه اساساً هرنوع اقدام جدید عمرانی معمولاً با سختی‌ها و مقاومت‌های مردمی و تنش‌های اجتماعی مواجه می‌شود، اما می‌توان با مطالعات بیشتر و پژوهش‌های منطقی، علمی و میدانی و اطلاع رسانی‌های گسترده درباره اثرات این گونه طرح‌ها، از اشکالات آنها کاست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نباید تعجیل در احداث این نوع خطوط سبب بروز مشکلات برای شهروندان مخصوصاً کسبه ایجاد کند زیرا تجربه ثابت کرده است که ایجاد مسیرهای دوچرخه بدون ملاحظات لازم و صرفاً با کاهش عرض ترافیکی خیابان‌ها با نصب جداکننده محکوم به شکست است.

وی خاطرنشان کرد: منطقی و بجاست که با بررسی‌های لازم و اقدامات پیشگیرانه از بروز مشکلات و سختی‌های این طرح حتی‌المقدور جلوگیری کرد تا شاهد اتلاف منابع و سرمایه‌های شهر نباشیم.

امینی ادامه داد: از سال ۱۳۸۳ بر اساس وظایف ذاتی سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان، اولین بازار روز در منطقه ۱۳ که بخشی از محدوده شهرداری منطقه پنج قدیم بود، با هدف تعادل بخشی و تنظیم بازار از طریق عرضه مستقیم کالا به شهروندان و حذف واسطه‌ها، ایجاد و با استقبال مردم با نام جدید کوثر توسعه یافته و به سایر مناطق شهرداری تسری پیدا کرد.

وی گفت: فلسفه اصلی ایجاد این بازارها، حذف واسطه‌ها و کوتاه کردن مسیر عرضه تولید به مصرف کنندگان، با هدف و شعار کاهش قیمت‌ها در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سایر فروشگاه‌های شهر، تکریم شهروندان و رعایت موارد بهداشتی بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: برخی از بازارهای روز کوثر علیرغم وجود بخش‌های مختلف نظارتی، وضعیت مطلوبی ندارند؛ بدین سبب مدیریت‌ها و ساختارهای نظارتی و حقوقی در شهرداری و بیرون از شهرداری که متولی برخورد با تخلفات هستند باید در مقابل این موارد مؤثر و اصلاح کننده رفتار کنند.

امینی با تاکید بر اینکه در برخورد با تخلفات در بازارهای کوثر باید تناسب جرم و جریمه رعایت شود تا راه گران‌فروشی ها و فرصت طلبی هموار نباشد، گفت: ناگفته نماند برخی از این بازارها با توکل بر خدا و تکیه بر شرف انسانی و حس مسئولیت پذیری و نوع دوستی، تلاش می‌کنند تا کمترین فشار ممکن بر مردم تحمیل شود و با کسب رزق حلال راه خدمت به شهروندان را در پیش گرفته‌اند که در جای خود قابل تقدیر و ستایش است.

کد خبر 478184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.