استمرار قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

شرایط ناپایدار پاندمی کرونا در کشور لیتوانی، مقامات رسمی را بر آن داشته تا قرنطینه‌های اعمال شده برای مهار بیماری را تا پایان ماه مارس تمدید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با ظهور انواع جدیدی از ویروس کرونا در بسیاری از نقاط جهان، مقررات جدیدی برای کاهش شیوع بیماری کووید -۱۹، مشابه با اوایل پیدایش ویروس بر شهرهای مختلف حاکم شده است. در این راستا، دولت لیتوانی نیز از استمرار محدودیت‌های ملی به مدت یک ماه دیگر خبر داده و اعلام کرده است دست کم تا پایان مارس مردم باید از مقررات جدید پیروی کنند. البته در محدودیت‌های جدید اعمال شده، زدن ماسک در خارج از منزل اجباری نیست، مشروط بر این که فاصله حداقل دو متری بین افراد رعایت شود.

با این حال، در فضاهای عمومی بسته، مردم همچنان باید از ماسک استفاده کنند و در غیر این صورت با پیگرد قانونی مأموران امنیتی مواجه و جریمه خواهند شد. علاوه بر این، تمام سفرهای خارج از شهری محدود خواهد بود و تنها شهروندان ۶ شهر ویلنیوس، کاوناس، کلایپدا، شاولیای، پانه‌وژیس و الیتاس مجازند به حومه‌های اطراف خود سفر کنند. البته در سایر شهرها نیز، ساکنان می‌توانند برای امور کاری، درمانی و مرگ عزیزان خود، آن هم با در دست داشتن مجوز قانونی به دیگر مناطق کشور بروند.

اینگریدا سیمونیت، نخست وزیر لیتوانی نیز اعلام کرد که کاهش محدودیت‌ها به موفقیت واکسیناسیون ملی بستگی خواهد داشت و ممکن است حتی تا ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد. وی در ادامه سخنان خود ادعا کرد که تمام افراد بالای ۷۰ سال حداکثر تا پایان ماه مارس، واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

جالب است بدانید که همزمان با واکسیناسیون ملی، تست کرونا نیز به طور گسترده در میان مردم انجام خواهد شد تا داده‌های دقیق‌تری از آمار کرونا در اختیار مقامات رسمی هر شهر قرار گیرد و محدودیت‌های لازم برای هر شرایط، توسط این افراد اعمال شود.

استمرار قرنطینه‌های کرونایی در لیتوانی

کد خبر 478173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.