توزیع ماسک رایگان برای سالمندان در اسلواکی

شهروندان بالای ۶۵ سال ترناوا، شهری در غرب کشور اسلواکی، طی چند روز گذشته شگفت‌زده شده‌اند؛ صندوق پست این افراد حاوی پاکتی غیرمعمولی با نام آن‌ها و یک ماسک متفاوت با انواع رایج آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی ترناوا تا کنون و در پی افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا، تعداد ۱۲ هزار و ۸۸۹ ماسک رایگان را بین اقشار آسیب‌پذیر و افراد سالخورده توزیع کرده‌اند. جالب است بدانید که تمام ماسک‌ها در پاکت‌هایی جذاب حاوی برگه‌ای مبنی بر اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از ماسک در صندوق پستی خانواده‌ها قرار گرفته است. ماسک‌های اهدایی متفاوت با انواع معمولی آن است و هر یک ارزشی برابر با ۶۵. ۰ یورو دارد که در مجموع هشت هزار و ۳۷۷ یورو برای شهرداری هزینه در بر داشته است.

توزیع ماسک رایگان برای سالمندان در اسلواکی

متأسفانه کشور اسلواکی با وجود اعمال قرنطینه‌های شدید به نسبت جمعیت خود، بیشترین نرخ مرگ و میر کرونایی را در جهان داشته و حتی از کشور پرتغال نیز پیشی گرفته است. در واقع، میانگین مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در این کشور اروپای مرکزی، طی دو هفته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از ۶۸. ۱ از اول فوریه به ۷۸. ۱ مورد در پانزدهم ماه رسیده است.

شرایط خیلی جدی شیوع ویروس کرونا که تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌های سراسر کشور را در پی داشته است به گسترش نوع انگلیسی ویروس کرونا نسبت داده شده است. در واقع، گزارشات اخیر حاکی است که بیش از ۷۰ درصد افراد بستری شده در مراکز درمانی، به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند. در نقشه اخیر از شهرهای سراسر کشور، ۲۰ درصد از کلانشهرهای اسلواکی به رنگ سیاه، تعداد ۵۳ منطقه به رنگ قرمز تیره و ۶ منطقه نیز قرمز معمولی است که این رنگ‌ها به ترتیب میزان شدت شیوع ویروس کرونا را در کشور به تصویر می‌کشد.

توزیع ماسک رایگان برای سالمندان در اسلواکی

کد خبر 478149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.