۲۵ درصد تاکسی‌های درون شهری گنبدکاووس فرسوده است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس گفت: ۲۵ درصد از مجموع هزار تاکسی‌ زرد و خط ویژه این شهر با طول عمر بیشتر از ۱۰ سال، فرسوده و نیازمند نوسازی است.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا حجی زاده در این باره اظهار کرد: هم اکنون شهر ۱۶۰ هزار نفری گنبدکاووس ۸۶۱ دستگاه تاکسی زرد و ۱۳۹ دستگاه تاکسی خط ویژه دارد.

وی افزود: باوجود مشکلات ناشی از تحریم‌های اقتصادی دشمنان و کاهش تولید خودرو سازان، در دو سال گذشته رانندگان ۲۰۱ دستگاه تاکسی در گنبدکاووس از طریق ثبت نام در سایت نوسازی ناوگان تاکسی با پرداخت نقدی و اقساطی، خودروهای خود را تعویض کردند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: ۸۰ درصد خودروهای تعویضی پیکان و بقیه پراید بودند که به جای آن بیشتر خودروهای سمند و پژو تحویل داده شد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی قرار است از اردیبهشت سال آینده با باز شدن سایت ثبت نام، تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی برای تعویض و نوسازی تاکسی‌های درون شهری به رانندگان پرداخت شود.

حجی زاده همچنین گفت: نرخ پیشنهادی ۲۵ تا ۳۰ درصدی افزایش کرایه را تا پایان سال‌جاری به شورای اسلامی شهر گنبدکاووس اعلام می‌شود و در صورت تصویب، از ۱۵ فروردین سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گفته وی به جز چند دستگاه مینی بوس و اتوبوس که متعلق به شهرداری و دولتی هستند، بقیه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری گنبدکاووس شامل هزار دستگاه تاکسی، ۶۵۰ دستگاه تاکسی تلفنی و ۴۷ دستگاه مینی بوس و اتوبوس در مالکیت بخش خصوصی اما تحت نظارت شهرداری این شهر است.

به گزارش ایمنا؛ گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 478108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.