شناسایی دو بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کاشان

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ابتلای ۲ بازرگان که از پیرانشهر و اربیل عراق به کاشان آمده‌اند و از ابتدای ورود در قرنطینه بوده‌اند، خبر داد.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وجود کرونای جهش یافته انگلیسی در منطقه کاشان، اظهار کرد: با پیگیری‌ به موقع مسئولان حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان، ۲ فرد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این ۲ نفر در قرنطینه قرار گرفتند و امروز مشخص شد به کرونای انگلیسی مبتلا هستند و همچنان تحت قرنطینه و تدابیر ویژه قرار دارند، بنابراین با توجه به ورود کرونای جهش یافته انگلیسی و احتمال در گردش بودن این ویروس در منطقه کاشان و قدرت سرایت ۳۰ تا٧٠ برابری آن نسبت به کرونای شایع، افراد باید پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را بیش از پیش رعایت کنند تا از ابتلا به این ویروس جهش یافته جلوگیری شود.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به قدرت بیشتر سرایت ویروس جهش یافته انگلیسی، تصریح کرد: همه مسئولان و مردم کاشان باید برای جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا به این مسئله توجه ویژه کنند و عادی انگاری را کنار بگذارند.

وی با بیان این که افراد مبتلا به کرونا ویروس با جهش انگلیسی اهل کاشان نیستند، افزود: ۲ فردی که نتیجه تست آن‌ها مثبت شده است، بازرگانانی هستند که از پیرانشهر و اربیل عراق به کاشان آمده و از ابتدای ورود در قرنطینه بوده‌اند، اخبار تکمیلی به محض دریافت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 478091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.